Komunikacja miejska w 2025 roku

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 7087
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: Kaszmir » 24 paź 2025, 12:51

michal49944 pisze: 24 paź 2025, 12:02Dlaczego przy 722 mamy informację o zawieszaniu a nie likwidacji?
Pewnie wróci po WŚ, na zamknięcie Brożka ;)

Awatar użytkownika
Bautosz
Specjalista
Posty: 252
Rejestracja: 26 wrz 2024, 20:40
Lokalizacja: Podgórze

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: Bautosz » 24 paź 2025, 13:03

Orientuje się ktoś z jakiego powodu Brożka może przejechać "11", a "22" i "17" już nie? Organizatorom zależało na ograniczeniu ruchu tramwajowego wzdłuż robót, czy coś innego zaważyło?

CzarnaPerla
Pasażer
Posty: 7
Rejestracja: 24 mar 2025, 1:12

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: CzarnaPerla » 24 paź 2025, 13:15

11 też zniknie, pewnie uznano że nie ma sensu przywracać 17 i 22 na jeden weekend, żeby potem z powrotem je usuwać

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 447
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: Aułrora » 24 paź 2025, 13:20

Linkacz
ZTP pisze: Dyrektor Zarządu Transportu Publicznego Łukasz Franek odniósł się do sprawy podczas czwartkowej nadzwyczajnej sesji rady miasta, poświęconej stanowi finansów miasta. Odrzucił oskarżenia o planowe cięcia. Zwracał uwagę, że wpis pomija kwestię możliwości technicznych oraz to, że po zbliżającym się otwarciu trasy do Wzgórz Krzesławickich i mostu Grunwaldzkiego sytuacja się poprawi.
To co tutaj przedstawił to klasyczne odwracanie kota ogonem i stawianie się w sytuacji alfy i omegi wraz z traktowaniem krakowian jak idiotów...

Jednakże to w kwestii 722 to już petarda:
Łukasz Franek pisze:
– Zawsze odpowiadam pytaniem: którą linię mam zabrać z Czerwonych Maków, żeby zmieścić tam 722? O tym już nie ma w postach – komentował Łukasz Franek.
Fakt pętla przy ul. Czerwone Maki za duża nie jest, ale nie wiem można by było... Wydłużyć tymczasowo 233 do Łagiewnik, 578 do Skotnik Szkoły. Dało się zrobić cokolwiek, ale wiadomo, że nie chodzi o matematykę tylko o pieniądze. A widać, że ten temat w ZTP jest omijany jak ogień bo wtedy wyszłoby szydło z wora.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

suchy
Ekspert
Posty: 1276
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: suchy » 24 paź 2025, 13:24

Bautosz pisze: 24 paź 2025, 13:03 Orientuje się ktoś z jakiego powodu Brożka może przejechać "11", a "22" i "17" już nie? Organizatorom zależało na ograniczeniu ruchu tramwajowego wzdłuż robót, czy coś innego zaważyło?
A gdzie masz informację, że 11 przejedzie? Przecież muszą rozkopać CAŁY węzeł rozjazdowy przy bramie zajezdni, więc NIC nie przejedzie.
A że komunikat dotyczy tylko otwarcia Mostu Grunwaldzkiego (przez który 11 przecież nie jeździ) - więc nic na jej temat nie zostało napisane ;)
Zaś mimo że 17 też nie jeździ przez Grunwaldzki, to już zastępująca ją 77 będzie tamtędy jeździć, więc w komunikacie została ujęta.

Zapewne w przyszłym tygodniu przed WŚ pojawi się osobny komunikat dotyczący zamknięcia Brożka - podejrzewam, że 11tka pojedzie na Borek, bo nigdzie indziej nie ma jak. W Łagiewnikach nie zawróci, bo z pętli nie ma wyjazdu w stronę Zakopiańskiej, na zajezdnię nie wjedzie - no chyba że przez Rzemieślniczą. Ewentualnie musieliby ją wysłać gdzieś dalej przez Mateczny i Koronę w miasto.
Aułrora pisze: 24 paź 2025, 13:20 Fakt pętla przy ul. Czerwone Maki za duża nie jest, ale nie wiem możnaby było... Wydłużyć tymczasowo 233 do Łagiewnik , 578 do Skotnik Szkoły. Dało się zrobić cokolwiek, ale wiadomo, że nie chodzi o matematykę tylko o pieniądze. A widać, że ten temat w ZTP jest omijany jak ogień bo wtedy wyszłoby szydło z wora.
Jak wydłużysz tymczasowo, to za chwilę pasażerowie będą żądali, żeby to zostawić na stałe - bo skoro nagle ze Skawiny można byłoby dojechać bez przesiadki aż do Łagiewnik (a nie tylko do Maków)? A skoro 233 może, to dlaczego nie 203?

Co do 578 - rozumiem że chcesz zajechać kierowców Mobilisa ponad 2h jazdą bez dostępu do toalety (na Skotnikach chyba nie ma nawet toi-toia jak widzę na mapie)?
Ostatnio zmieniony 24 paź 2025, 13:35 przez suchy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1721
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: yosujiro » 24 paź 2025, 13:26

Co do Czerwonych Maków. Jak dla mnie wystarczy rozebrać płotek przy zewnętrznym przystanku końcowym tramwajowym, wycofać z Czerwonych postoje międzyszczytowe dwóch brygad dwurazowych i mamy piękny przystanek początkowy dla np najchętniej wybieranych tam linii aglo, czyli 253 i 283, a nawet zostanie jedno stanowisko rezerwowe na szczególne okazje. Wtedy też zwalnia się nam jeden peron i można równomiernie rozłożyć inne linie, np na ostatnim peronie jest tłok, a w szczególnych potrzebach ten peron może być dla linii zastępczych

Awatar użytkownika
Bautosz
Specjalista
Posty: 252
Rejestracja: 26 wrz 2024, 20:40
Lokalizacja: Podgórze

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: Bautosz » 24 paź 2025, 13:59

suchy pisze: 24 paź 2025, 13:24 A gdzie masz informację, że 11 przejedzie? Przecież muszą rozkopać CAŁY węzeł rozjazdowy przy bramie zajezdni, więc NIC nie przejedzie.
A że komunikat dotyczy tylko otwarcia Mostu Grunwaldzkiego (przez który 11 przecież nie jeździ) - więc nic na jej temat nie zostało napisane ;)
Zaś mimo że 17 też nie jeździ przez Grunwaldzki, to już zastępująca ją 77 będzie tamtędy jeździć, więc w komunikacie została ujęta.

Zapewne w przyszłym tygodniu przed WŚ pojawi się osobny komunikat dotyczący zamknięcia Brożka - podejrzewam, że 11tka pojedzie na Borek, bo nigdzie indziej nie ma jak. W Łagiewnikach nie zawróci, bo z pętli nie ma wyjazdu w stronę Zakopiańskiej, na zajezdnię nie wjedzie - no chyba że przez Rzemieślniczą. Ewentualnie musieliby ją wysłać gdzieś dalej przez Mateczny i Koronę w miasto.


Jak wydłużysz tymczasowo, to za chwilę pasażerowie będą żądali, żeby to zostawić na stałe - bo skoro nagle ze Skawiny można byłoby dojechać bez przesiadki aż do Łagiewnik (a nie tylko do Maków)? A skoro 233 może, to dlaczego nie 203?

Co do 578 - rozumiem że chcesz zajechać kierowców Mobilisa ponad 2h jazdą bez dostępu do toalety (na Skotnikach chyba nie ma nawet toi-toia jak widzę na mapie)?
Źle zinterpretowałem komunikaty ZTP w takim razie. Zasugerowałem się mapą organizacji od 31.10 (chodziło mi właśnie o tą datę). Zapomniałem, że będą jeszcze cmentarne i jest to dość krótkotrwała organizacja, a nie zostawienie Brożka z samym "11" "tak o".

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 7087
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: Kaszmir » 24 paź 2025, 15:33

yosujiro pisze: 24 paź 2025, 13:26Co do Czerwonych Maków. Jak dla mnie wystarczy rozebrać płotek przy zewnętrznym przystanku końcowym tramwajowym, wycofać z Czerwonych postoje międzyszczytowe dwóch brygad dwurazowych i mamy piękny przystanek początkowy dla np najchętniej wybieranych tam linii aglo, czyli 253 i 283, a nawet zostanie jedno stanowisko rezerwowe na szczególne okazje. Wtedy też zwalnia się nam jeden peron i można równomiernie rozłożyć inne linie, np na ostatnim peronie jest tłok, a w szczególnych potrzebach ten peron może być dla linii zastępczych Obrazek
Albo tak jak postulowaliśmy, "7xx" mógłbym mieć postój na przystanku na Bobrzyńskiego, za peronem (licząc w kierunku jazdy) tak by nie blokować samego przystanku dla "578". Dałoby się, przecież mówimy o rozwiązaniu na dwa tygodnie.
Aułrora pisze: 24 paź 2025, 13:20Linkacz
Przykro się to czyta. Chyba jedyne z czym mogę się zgodzić to kwestia Bronowic - fakt, "20" potrzebuje tam miejsca bo ma dłuższe postoje i zajmuje całą pętlę. Nie jest jednak tak, jak wybrzmiewa to trochę w tekście, że "20" zastąpiła tylko linię "14". Nie, ona tam jest w zamian za dwa tramwaje, "13" i "14". Bronowice są stratne, -4 kursy/h w szczycie i -3/h w weekendy. Dobrze chociaż, że od listopada wraca "18" z f7,5.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1721
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: yosujiro » 24 paź 2025, 15:40

Bardziej myślałem o tym pomyśle jako stałej opcji zwiększenia pojemności pętli. Dzięki czemu jakby trzeba było upchnąć tak jak teraz 722, to by było to dużo łatwiejsze.

tomaszep42
Specjalista
Posty: 330
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: tomaszep42 » 24 paź 2025, 16:25

suchy pisze: 24 paź 2025, 13:24
Zapewne w przyszłym tygodniu przed WŚ pojawi się osobny komunikat dotyczący zamknięcia Brożka - podejrzewam, że 11tka pojedzie na Borek, bo nigdzie indziej nie ma jak.
Zapewne po prostu ją zawieszą jak to zwykle bywa z liniami "2giej kategorii " :D

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 740
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: michal49944 » 24 paź 2025, 16:28

Może 11 pojedzie tramwajami dwukierunkowymi na Rzemieślniczą, tak jak to miało miejsce przy zamknięciu Ronda Matecznego w 2022? Najbardziej by się to pokrywało z obecną trasą. Puszczenie jej do Borku, czyli brak obsługi Łagiewnik to kompletne zniszczenie jej potencjału i sensownych tras, które oferuje.

krakus
Znawca
Posty: 190
Rejestracja: 26 sie 2020, 22:14

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: krakus » 24 paź 2025, 16:29

tomaszep42 pisze: 24 paź 2025, 16:25 Zapewne po prostu ją zawieszą jak to zwykle bywa z liniami "2giej kategorii " :D
Raczej wątpię, że 11 skierują na Borek, skoro na większości trasy pokrywa się z 50.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1336
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: Kitek » 24 paź 2025, 16:55

impuls pisze: 22 paź 2025, 22:47 Muszę zrobić sprostowanie. Kitek wykazał to dobrze. Ja policzyłem jedynek 18 a to była wtedy trasa objazdowa. Powinno być 16 jak wykazał Kitek. Ponadto linia 19 często ma siedem brygad. Rezerw jest siedem. Zatem suma powinna być 259.
Swoją rozpiskę oparłem na schemacie ZTP, gdzie zarówno linia "44" jak i "19" kończą na Dworcu Towarowym. Oczywiście można zakładać, że "44" zostanie na Górce Narodowej lub też zmniejszą liczbę rezerw. Nie zmienia to faktu, że łącznie wszystkich brygad w stałym układzie powinno być plus minus 260.
Kaszmir pisze: 23 paź 2025, 12:15 Wg harmonogramu z pracami przy T. Bagatela czekają na oddanie węzła Piłsudskiego. Nawet jeśli początkowo będą to tylko prace przygotowawcze, to okienko będzie dość krótkie, a jeśli wypadnie na styczeń to mogą po prostu podtrzymać cięcia linii między Świętami a feriami zimowymi, podobnie jak to zrobili na początku 2025.
Ferie w przyszłym roku woj. małopolskie ma w lutym (2-15.02). Nawet nie strasz, że przez półtora miesiąca jeździłaby pocięta siatka :shock:
fysztof pisze: 24 paź 2025, 11:10 Szkoda, że "19" nie wraca... ciche cięcia:-(
Myślę, że dopóki "10" ma trasę objazdową to o "19" nawet nie ma co marzyć.
CzarnaPerla pisze: 24 paź 2025, 13:15 11 też zniknie, pewnie uznano że nie ma sensu przywracać 17 i 22 na jeden weekend, żeby potem z powrotem je usuwać
Zwłaszcza, że w sobotę jest święto a w niedzielę "11" nie kursuje, więc ona będzie tylko wirtualnie przy Brożka.
suchy pisze: 24 paź 2025, 13:24 Zapewne w przyszłym tygodniu przed WŚ pojawi się osobny komunikat dotyczący zamknięcia Brożka - podejrzewam, że 11tka pojedzie na Borek, bo nigdzie indziej nie ma jak. W Łagiewnikach nie zawróci, bo z pętli nie ma wyjazdu w stronę Zakopiańskiej, na zajezdnię nie wjedzie - no chyba że przez Rzemieślniczą. Ewentualnie musieliby ją wysłać gdzieś dalej przez Mateczny i Koronę w miasto.
Można puścić wodze fantazji i puścić "11" na trasie okrężnej (Mały Płaszów - TŁ - Korona - Wielicka - Mały Płaszów) :lol:
Kaszmir pisze: 24 paź 2025, 15:33 Dobrze chociaż, że od listopada wraca "18" z f7,5.
To jest bardzo dobra wiadomość, która pozytywnie mnie zaskoczyła (bo miałem obawy czy przywrócą pełną częstotliwość "18" przez dużą liczbę tramwajów na Westerplatte).
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

tomaszep42
Specjalista
Posty: 330
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: tomaszep42 » 24 paź 2025, 17:14

Aułrora pisze: 24 paź 2025, 13:20 Linkacz



To co tutaj przedstawił to klasyczne odwracanie kota ogonem i stawianie się w sytuacji alfy i omegi wraz z traktowaniem krakowian jak idiotów...

Jednakże to w kwestii 722 to już petarda:



Fakt pętla przy ul. Czerwone Maki za duża nie jest...
Typowe bezczelne i aroganckie zapytanie znane mi już z 2012 jak próbowałem wywalczyć po małej marszrutyzacji przeguby zabrane ze 130 - niezmienna odpowiedź urzędasów brzmiała "a z której linii mam te przegubowce zabrać?" Na co odpowiadałem - "to Pan powinien wiedzieć, gdybym wiedział mógłbym być na pańskim miejscu".

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 751
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: MichalTyniec » 24 paź 2025, 17:31

tomaszep42 pisze: 24 paź 2025, 17:14 Typowe bezczelne i aroganckie zapytanie znane mi już z 2012 jak próbowałem wywalczyć po małej marszrutyzacji przeguby zabrane ze 130 - niezmienna odpowiedź urzędasów brzmiała "a z której linii mam te przegubowce zabrać?" Na co odpowiadałem - "to Pan powinien wiedzieć, gdybym wiedział mógłbym być na pańskim miejscu".
Ja bym mu odpowiedział dlaczego złodzieje je z tej i wtedy z mojej linii zabraliście 🙂

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], kry5 i 6 gości