I tak i nie. Ale zawsze te kilkanaście (kilkadziesiąt) metrów wcześniej zacznie się rozpędzać (po przejechaniu skrzyżowania) lub później hamować (przed wjazdem na skrzyżowanie).
Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
I ile sekund zyska? 3 - 4?
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
No dokładnie. A później byłby płacz, że nie ma łuków i przy remoncie czy zatrzymaniu wszystko stoi bo nie można skręcić na pętlę Tauron lub pojechać przez JP II.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Słyszałem. Ale nie sądzę aby dało się to skrzyżowanie przejechać bez zatrzymania przed sygnalizatorem. Więc bez zwrotnic i tak byś się wiele bardziej nie rozpędził.kucyk pisze: 14 lis 2025, 16:19 A o ograniczeniach prędkości Waść Pan słyszał? Zawsze jeden kierunek łuków mniej to szybszy przejazd przez skrzyżowanie rozjazdów.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Za kilka(naście) lat ktoś zauważy, że tramwaj na Lema to nie taki głupi pomysł i znów całe skrzyżowanie trzeba będzie rozwalać, by dorobić brakujące relacje skrętne 
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Zapewne tak będzie. Ale dzięki temu będą cięcia i oszczędnościWojciech pisze: 14 lis 2025, 19:34 Za kilka(naście) lat ktoś zauważy, że tramwaj na Lema to nie taki głupi pomysł i znów całe skrzyżowanie trzeba będzie rozwalać, by dorobić brakujące relacje skrętne![]()
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Przy naszym refleksie z dobudową łuków Kurdwanów-Bieżanów, czy z Mistrzejowic na r. Hipokratesa, nie mówiąc o wyjeździe z Krowodrzy Górki na Azory (które zbudowano, przy kolejnym remoncie generalnym zlikwidowano, a przy jeszcze kolejnym niedawno - znowu odbudowano) - to byłbym szczerze zdziwiony, gdyby torowisko w Lema powstało zanim i tak będzie konieczny remont generalny tego skrzyżowania.Wojciech pisze: 14 lis 2025, 19:34 Za kilka(naście) lat ktoś zauważy, że tramwaj na Lema to nie taki głupi pomysł i znów całe skrzyżowanie trzeba będzie rozwalać, by dorobić brakujące relacje skrętne![]()
-
canoe_bart
- Znawca
- Posty: 119
- Rejestracja: 23 lis 2024, 14:48
- Kontakt:
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Wbrew pozorom, na Lema nie skończy się na paru zwrotnicach, bo żeby to miało ręce i nogi, to należałoby wyodrębnić prawoskręty na praktycznie każdej relacji, a weźmy pod uwagę sąsiedztwo pętli na Wieczystej oraz to, że już obecna przebudowa zabrała całkiem sporo przestrzeni, zwłaszcza od strony wschodniej. Pamiętajmy, że to będzie jedno z najbardziej obciążonych skrzyżowań drogowo-tramwajowych w mieście i na dodatek jedyne, gdzie przecięcie dwóch dwujezdniowych ciągów z torami tramwajowymi nie ma postaci skrzyżowania z wyspą centralną albo ronda. Będę w zdecydowanej mniejszości, ale uważam, że dobrze zrobiono, że zrezygnowano z wyprowadzania rozjazdów w Lema w pierwotnej wersji, bo istniałoby duże prawdopodobieństwo, że mielibyśmy notoryczne zatory na Meissnera czy Mogilskiej.Wojciech pisze: 14 lis 2025, 19:34 Za kilka(naście) lat ktoś zauważy, że tramwaj na Lema to nie taki głupi pomysł i znów całe skrzyżowanie trzeba będzie rozwalać, by dorobić brakujące relacje skrętne![]()
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Pokrzywa i 4 gości
