Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

- Linie, trasy, rozkłady
scyzor663
Specjalista
Posty: 422
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: scyzor663 » dzisiaj, 6:18

Tak uściślając - ZTP określiło te pętle, ale nie zawsze jest to "pętla najbliżej granicy". Tak nie jest właśnie w przypadku linii z Salwatora czy algoekspressów.

Podsumowując na przykładzie ma to wyglądać tak wg mnie (podaje już % dla 2027r):
linia 209 - gminy płacą 65% stawki wzkm na swoich terenach do granicy Krakowa,
- od granicy Krakowa do pętli Salwator płaci 100%.
- jakby gminy chciały przenieść z Salwatora na Podwawelskie to płacą 85% ale tylko za różnicę wzkm wynikającą z dłuższej trasy, a nie za całą trasę w granicach miasta.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1210
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: mkm3 » dzisiaj, 11:16

A ja widzę sens w tym taki, że chca mieć bat na gminy przez które przejeżdzają linie 2x2 kursujące obecnie do Czyżyny Dworzec. Jak wiadomo tam jest niezadowolenie, że linie zostaną skrócone do Wzgorz Krzesławickich. Zatem mili urzędnicy wymyślili kozi róg - chcecie zostawić linie na Czyżynach - więcej placicie.

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 473
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Aułrora » dzisiaj, 14:38

scyzor663 pisze: dzisiaj, 6:18 Tak uściślając - ZTP określiło te pętle, ale nie zawsze jest to "pętla najbliżej granicy". Tak nie jest właśnie w przypadku linii z Salwatora czy algoekspressów.

Podsumowując na przykładzie ma to wyglądać tak wg mnie (podaje już % dla 2027r):
linia 209 - gminy płacą 65% stawki wzkm na swoich terenach do granicy Krakowa,
- od granicy Krakowa do pętli Salwator płaci 100%.
- jakby gminy chciały przenieść z Salwatora na Podwawelskie to płacą 85% ale tylko za różnicę wzkm wynikającą z dłuższej trasy, a nie za całą trasę w granicach miasta.
Nawet jeżeli tak było to i tak byłoby to nie fair bo czemu takie 274 (jak przedstawiali przedmówcy) może za "free" dojeżdżać do Podgórze SKA, gdzie trasa (licząc od Prokocim Szpital) to ok 4 km a taka różnica tras z przystanku Malczewskiego do Salwatora/Os. Podwawelskiego (licząc obie osobno) wynosi ok 1km, sprawiając że do 65% tego co jedzie poza granicami Krakowa ma doliczać sobie te 15% z wartości w Krakowie ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

scyzor663
Specjalista
Posty: 422
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: scyzor663 » dzisiaj, 15:43

mkm3 pisze: dzisiaj, 11:16 A ja widzę sens w tym taki, że chca mieć bat na gminy przez które przejeżdzają linie 2x2 kursujące obecnie do Czyżyny Dworzec. Jak wiadomo tam jest niezadowolenie, że linie zostaną skrócone do Wzgorz Krzesławickich. Zatem mili urzędnicy wymyślili kozi róg - chcecie zostawić linie na Czyżynach - więcej placicie.
Nie ma niezadowolenia bo ludzie albo o tym nie wiedzą, albo myślą, że jak linia będzie skrócona to będzie więcej kursów. Z resztą gmina i tak nie dopłaciłaby nawet jakby to było 50% tak jak jeszcze do niedawna np. dla linii 262. Więc nie o to chodzi, tylio o ogólne oszczędności w całym mieście na komunikacji aglo.
Aułrora pisze: dzisiaj, 14:38 Nawet jeżeli tak było to i tak byłoby to nie fair bo czemu takie 274 (jak przedstawiali przedmówcy) może za "free" dojeżdżać do Podgórze SKA, gdzie trasa (licząc od Prokocim Szpital) to ok 4 km a taka różnica tras z przystanku Malczewskiego do Salwatora/Os. Podwawelskiego (licząc obie osobno) wynosi ok 1km, sprawiając że do 65% tego co jedzie poza granicami Krakowa ma doliczać sobie te 15% z wartości w Krakowie ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯
Przy założeniu, że 274 zostanie na SKA, a tego nie wiem, skupiłem się na liniach z gminy KL.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Aułrora, Bing [Bot] i 4 gości