Tak uściślając - ZTP określiło te pętle, ale nie zawsze jest to "pętla najbliżej granicy". Tak nie jest właśnie w przypadku linii z Salwatora czy algoekspressów.
Podsumowując na przykładzie ma to wyglądać tak wg mnie (podaje już % dla 2027r):
linia 209 - gminy płacą 65% stawki wzkm na swoich terenach do granicy Krakowa,
- od granicy Krakowa do pętli Salwator płaci 100%.
- jakby gminy chciały przenieść z Salwatora na Podwawelskie to płacą 85% ale tylko za różnicę wzkm wynikającą z dłuższej trasy, a nie za całą trasę w granicach miasta.
Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
A ja widzę sens w tym taki, że chcą mieć bat na gminy przez które przejeżdżają linie 2x2 kursujące obecnie do Czyżyny Dworzec. Jak wiadomo tam jest niezadowolenie, że linie zostaną skrócone do Wzgórz Krzesławickich. Zatem mili urzędnicy wymyślili kozi róg - chcecie zostawić linie na Czyżynach - więcej płacicie.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Nawet jeżeli tak było to i tak byłoby to nie fair bo czemu takie 274 (jak przedstawiali przedmówcy) może za "free" dojeżdżać do Podgórze SKA, gdzie trasa (licząc od Prokocim Szpital) to ok 4 km a taka różnica tras z przystanku Malczewskiego do Salwatora/Os. Podwawelskiego (licząc obie osobno) wynosi ok 1km, sprawiając że do 65% tego co jedzie poza granicami Krakowa ma doliczać sobie te 15% z wartości w Krakowie ¯\_(ツ)_/¯scyzor663 pisze: dzisiaj, 6:18 Tak uściślając - ZTP określiło te pętle, ale nie zawsze jest to "pętla najbliżej granicy". Tak nie jest właśnie w przypadku linii z Salwatora czy algoekspressów.
Podsumowując na przykładzie ma to wyglądać tak wg mnie (podaje już % dla 2027r):
linia 209 - gminy płacą 65% stawki wzkm na swoich terenach do granicy Krakowa,
- od granicy Krakowa do pętli Salwator płaci 100%.
- jakby gminy chciały przenieść z Salwatora na Podwawelskie to płacą 85% ale tylko za różnicę wzkm wynikającą z dłuższej trasy, a nie za całą trasę w granicach miasta.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Nie ma niezadowolenia bo ludzie albo o tym nie wiedzą, albo myślą, że jak linia będzie skrócona to będzie więcej kursów. Zresztą gmina i tak nie dopłaciłaby nawet jakby to było 50% tak jak jeszcze do niedawna np. dla linii 262. Więc nie o to chodzi, tylko o ogólne oszczędności w całym mieście na komunikacji aglo.mkm3 pisze: dzisiaj, 11:16 A ja widzę sens w tym taki, że chcą mieć bat na gminy przez które przejeżdżają linie 2x2 kursujące obecnie do Czyżyny Dworzec. Jak wiadomo tam jest niezadowolenie, że linie zostaną skrócone do Wzgórz Krzesławickich. Zatem mili urzędnicy wymyślili kozi róg - chcecie zostawić linie na Czyżynach - więcej płacicie.
Przy założeniu, że 274 zostanie na SKA, a tego nie wiem, skupiłem się na liniach z gminy KL.Aułrora pisze: dzisiaj, 14:38 Nawet jeżeli tak było to i tak byłoby to nie fair bo czemu takie 274 (jak przedstawiali przedmówcy) może za "free" dojeżdżać do Podgórze SKA, gdzie trasa (licząc od Prokocim Szpital) to ok 4 km a taka różnica tras z przystanku Malczewskiego do Salwatora/Os. Podwawelskiego (licząc obie osobno) wynosi ok 1km, sprawiając że do 65% tego co jedzie poza granicami Krakowa ma doliczać sobie te 15% z wartości w Krakowie ¯\_(ツ)_/¯
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Coś sądzę, że szybko tutaj korekta nastąpi. Ciekawi mnie tylko jak to zrobią z 204-ką która zapewnia relacje nawet bardziej miejskie niż aglomeracyjne? Coś nie chce mi się wierzyć, że powstałaby na jej miejsce linia miejskascyzor663 pisze: dzisiaj, 15:43 Przy założeniu, że 274 zostanie na SKA, a tego nie wiem, skupiłem się na liniach z gminy KL.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Przecież 204 zostaje, bo spełnia rolę linii miejskiej, tak jak agloekspressy też zostają bo powstały z wydłużenia linii miejskich itd. To nie jest bezwzględne skrócenie wszystkich linii do najbliższych pętli.Aułrora pisze: dzisiaj, 16:57 Coś sądzę, że szybko tutaj korekta nastąpi. Ciekawi mnie tylko jak to zrobią z 204-ką która zapewnia relacje nawet bardziej miejskie niż aglomeracyjne? Coś nie chce mi się wierzyć, że powstałaby na jej miejsce linia miejska![]()
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Skrócenie linii 244 poskutkowało przesiadką pasażerów do agloexpressów 301 oraz 304. Linie 2xx to Aglomeracyjne z każdym przystankiem. Węzeł dla Wieliczki jest przystanek Bieżanowska. Po co kombinować. 274 kursuje za rzadko. Pasażerowie często kursujący po trasie w Tomaszowicach jadą Z1, A18, A19 a następnie pod Mediatekę 304 ewentualnie wybierają pociąg SKA.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot], Google [Bot], MM869 i 5 gości
