- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
-
Aułrora
- Specjalista
- Posty: 485
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn
- Polubił: 5 razy
- Otrzymał polubienie: 1 raz
Post
autor: Aułrora » 21 lis 2025, 0:08
kbieniu7 pisze: 20 lis 2025, 22:34
Fajna grafika. Tak się zastanawiam, czy może samo dobudowanie peronu (ale bez ruszania skarpy potoku) nie dałoby rady z bieżącego utrzymania lub ze środków rady dzielnicy X (tak przebudowano przystanki "Wysłouchów" na Kurdwanowie na mój wniosek). Tylko trzeba by było wyrysować bezpieczne dojście do peronu dla pieszych.
Zazwyczaj to ja byłem tym rysunkowym w autocadzie, ale chwilowo nie mam niestety czasu, by coś takiego ogarnąć. Dałbyś radę pomyśleć nad pieszym dojściem do tego peronu i uwzględnić to na grafice? Wraz z jakimś prostym opisem w pdfie. Może bym podrzucił to gdzieś.
PS. A jeszcze teraz zmierzyłem, że ten peron nr 03 by miał jakieś ~12m. Idealnie na autobus, ale chyba nie przejdzie ze względu na rozporządzenie (min. 20m długości). Ale można za to tamtędy wytyczyć dojście piesze.
Dzk za tą uwagę z tą minimalną długością zatoki autobusowej.
To sprawiło, że zacząłem główkować i wpadłem na to, że przecież przystanek nie musiał znajdować się na pomostku "pomostku" tylko może być wcześniej. A odległość idealna ~
20m - 22m (jakby dobrze ściąć wyspę). A pasy znajdujące się tam funkcjonowałyby wtedy na tej samej zasadzie co na przystanku Komuny Paryskiej (przy Artusie).
No i poprawiłem parę aspektów wizualnych + ulepszenia takich rzeczy jak dodanie chodnika od strony osiedla TBS-u. Wymagane byłoby przez to tworzenie całego elementu podpory nad potokiem i ogólnie zajęcia się nim. Nie wiem czy warto byłoby to robić z racji kosztów... Stąd przygotowałem 2 kolejne koncepcyjne "infografiki":
Pełna wersja (z chodnikiem nad potokiem):
Okrojona wersja (bez chodnika nad potokiem):

"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~
Dawid (czyli ja

)
-
Aułrora
- Specjalista
- Posty: 485
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn
- Polubił: 5 razy
- Otrzymał polubienie: 1 raz
Post
autor: Aułrora » 22 lis 2025, 18:23
Aułrora pisze: 19 lis 2025, 20:37
Właśnie będę to na dniach robił. I już nawet wiem do kogo próbować to zgłosić
Z racji tego, że ze strony radnego Starobrata nie zauważyłem chęci podjęcia się jakichkolwiek działań, stworzyłem już petycję, którą to później będę chciał przekazać do RMK.
Link do petycji
Zobaczcie jak to wygląda, co jeszcze poprawić abym mógł porozsyłać ją dalej.
Za wszystkie uwagi dziękuję

"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~
Dawid (czyli ja

)
-
kbieniu7
- Ekspert
- Posty: 788
- Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
- Lokalizacja: Kurdwanów
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 2 razy
Post
autor: kbieniu7 » 22 lis 2025, 23:00
Dostałem wczoraj info z ZTP, że ponoć tego krótkiego łącznika nie można wykorzystywać, bo to droga prywatna ;/ Trzba by zobaczyć granice działek, jak tam wyglądają.
-
Aułrora
- Specjalista
- Posty: 485
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn
- Polubił: 5 razy
- Otrzymał polubienie: 1 raz
Post
autor: Aułrora » wczoraj, 0:55
kbieniu7 pisze: 22 lis 2025, 23:00
Dostałem wczoraj info z ZTP, że ponoć tego krótkiego łącznika nie można wykorzystywać, bo to droga prywatna ;/ Trzba by zobaczyć granice działek, jak tam wyglądają.
Jak sprawdzałem w geoportalu to poprawiłem wersję w oparciu o granice działki (ewentualnie minimalnie wystaje) jak dobrze pamiętam.
No wielka szkoda, że to prywatne i miasto nic nie może w tym aspekcie podziałać, bo to naprawdę byłoby w tej kwestii ważne jak i nie kluczowe aby tamtędy autobusy mogły przejeżdzać
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~
Dawid (czyli ja

)
-
anonim_048
- Specjalista
- Posty: 207
- Rejestracja: 04 lip 2023, 19:53
- Lokalizacja: Kliny
Post
autor: anonim_048 » wczoraj, 10:14
Zawsze można byłoby spróbować coś zrobić, żeby uwolnić od samochodów zatokę przed pętlą, która przez pierwsze kilka lat była przystankiem końcowo-początkowym dla 116. Cudów by to nie zdziałało, ale zawsze jedna brygada by mogła się schować tam na zasadzie przystanku technicznego/końcowego. Może i niezbyt rozsądne, ale za to lepszej alternatywy (póki co) nie ma

-
karol dżonson
- Pasażer
- Posty: 38
- Rejestracja: 24 wrz 2025, 17:33
- Polubił: 4 razy
- Otrzymał polubienie: 3 razy
Post
autor: karol dżonson » wczoraj, 11:44
anonim_048 pisze: wczoraj, 10:14
Zawsze można byłoby spróbować coś zrobić, żeby uwolnić od samochodów zatokę przed pętlą, która przez pierwsze kilka lat była przystankiem końcowo-początkowym dla 116. Cudów by to nie zdziałało, ale zawsze jedna brygada by mogła się schować tam na zasadzie przystanku technicznego/końcowego. Może i niezbyt rozsądne, ale za to lepszej alternatywy (póki co) nie ma
Brzmi to jak totalna prowizorka, ale przecież i na Czerwonych Makach od wielu lat jest zupełnie codziennością, że pasażerowie są wysadzani na przystanku awaryjnym na ~120 metrów przed właściwą pętlą (cudowne przeżycie gdy ma się dwie minuty na przesiadkę). W razie czego to precedens już jest. W każdym razie bardzo kibicuję wam w tej walce
-
Aułrora
- Specjalista
- Posty: 485
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn
- Polubił: 5 razy
- Otrzymał polubienie: 1 raz
Post
autor: Aułrora » wczoraj, 12:02
anonim_048 pisze: wczoraj, 10:14
Zawsze można byłoby spróbować coś zrobić, żeby uwolnić od samochodów zatokę przed pętlą, która przez pierwsze kilka lat była przystankiem końcowo-początkowym dla 116. Cudów by to nie zdziałało, ale zawsze jedna brygada by mogła się schować tam na zasadzie przystanku technicznego/końcowego. Może i niezbyt rozsądne, ale za to lepszej alternatywy (póki co) nie ma
Problem z tym pomysłem jest taki, że nadepniemy wtedy komuś na odcisk (czyt. mieszkańcom tam parkującym). A zależałoby mi na każdym mieszkańcu.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~
Dawid (czyli ja

)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości