KONSTAL 105N/Na
-
Mksussi125
- Pasażer
- Posty: 7
- Rejestracja: 15 wrz 2025, 22:08
- Otrzymał polubienie: 2 razy
Re: KONSTAL 105N/Na
RZ275 i RZ276 tutaj kasacja na 99%. Uszkodzenia bardzo poważne przód i tył. RZ273 uszkodzony na pewno tył. Czy w środku też są pofalowania i deformacje? Powierzchownie wygląda, że jest do uratowania. Jak go uratują, to być może połączą z jednym ze składów.
- LLoan
- Ekspert
- Posty: 521
- Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
- Lokalizacja: Kraków-Czyżyny
- Polubił: 14 razy
- Otrzymał polubienie: 27 razy
Re: KONSTAL 105N/Na
RZ276 wymagałby budowy praktycznie od zera, kasacja jest pewna. RZ275 na siłę można by ratować, dach nie był pofalowany, ale remont nie ma tutaj sensu. Choć z miejsca zdarzenia odjechał bez żadnych problemów o własnych siłach. RZ273 natomiast powinien być naprawiony i w miarę możliwości przywrócony do ruchu, tutaj większość siły uderzenia przyjął i zamortyzował sprzęg.impuls pisze: 05 gru 2025, 22:30 RZ275 i RZ276 tutaj kasacja na 99%. Uszkodzenia bardzo poważne przód i tył. RZ273 uszkodzony na pewno tył. Czy w środku też są pofalowania i deformacje? Powierzchownie wygląda, że jest do uratowania. Jak go uratują, to być może połączą z jednym ze składów.
-
anonim_048
- Specjalista
- Posty: 214
- Rejestracja: 04 lip 2023, 19:53
- Lokalizacja: Kliny
- Polubił: 13 razy
- Otrzymał polubienie: 5 razy
Re: KONSTAL 105N/Na
Pytanie tylko, czy jest sens remontować wagon, który solo nigdzie nie pojedzie, bo w Krakowie "niedasie", a z pozostałymi nie będzie dało się go połączyć, bo z tego co było mówione RZ242-247 z różnych przyczyn nie mogą być łączone w ufo. Chyba, że odpadnie jakiś inny wagon na kasację zamiast 273, który w sumie taki zły nie był. Choćby 264 od dawna się prosi o palnik.
-
Kojak
- Ekspert
- Posty: 1013
- Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49
- Polubił: 2 razy
- Otrzymał polubienie: 18 razy
Re: KONSTAL 105N/Na
A nie ma żadnej linii, brygady na której idealny byłby wagon solowy? To byłby dopiero teraz widok w Krakowie 
Kiedyś (ale w czasach w miarę współczesnych na 2 jeździły solowe wagony).
Kiedyś (ale w czasach w miarę współczesnych na 2 jeździły solowe wagony).
Re: KONSTAL 105N/Na
Wagony od RZ242-RZ247 to są seryjne wagony takie same jak inne 105Na. Ponieważ wyposażono je w inne systemy informacyjne, wyświetlacze nie są kompatybilne z innymi wagonami. Ale to można przełożyć i przerobić. RZ273 ex 913 to wagon z 1988 roku i są od niego starsze wagony. Wspomniany RZ264 jest z 1985 podobnie jak RZ213. Te wagony są faktycznie w gorszym stanie i nadają się ewentualnie do podmiany.anonim_048 pisze: 06 gru 2025, 23:46 Pytanie tylko, czy jest sens remontować wagon, który solo nigdzie nie pojedzie, bo w Krakowie "niedasie", a z pozostałymi nie będzie dało się go połączyć, bo z tego co było mówione RZ242-247 z różnych przyczyn nie mogą być łączone w ufo. Chyba, że odpadnie jakiś inny wagon na kasację zamiast 273, który w sumie taki zły nie był. Choćby 264 od dawna się prosi o palnik.
- Kowalik
- Ekspert
- Posty: 686
- Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38
- Polubił: 8 razy
- Otrzymał polubienie: 23 razy
Re: KONSTAL 105N/Na
Można na tego "rodzynka" wrzucić sprzęt do uswania oblodzenia z sieci trakcyjnej. Zamontować z przodu pług i tym samym stworzyć dzielnego zimowego szeryfa krakowskiej sieci tramwajowej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość
