KONSTAL 105N/Na
-
Mksussi125
- Pasażer
- Posty: 7
- Rejestracja: 15 wrz 2025, 22:08
- Otrzymał polubienie: 2 razy
Re: KONSTAL 105N/Na
RZ275 i RZ276 tutaj kasacja na 99%. Uszkodzenia bardzo poważne przód i tył. RZ273 uszkodzony na pewno tył. Czy w środku też są pofalowania i deformacje? Powierzchownie wygląda, że jest do uratowania. Jak go uratują, to być może połączą z jednym ze składów.
- LLoan
- Ekspert
- Posty: 524
- Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
- Lokalizacja: Kraków-Czyżyny
- Polubił: 16 razy
- Otrzymał polubienie: 29 razy
Re: KONSTAL 105N/Na
RZ276 wymagałby budowy praktycznie od zera, kasacja jest pewna. RZ275 na siłę można by ratować, dach nie był pofalowany, ale remont nie ma tutaj sensu. Choć z miejsca zdarzenia odjechał bez żadnych problemów o własnych siłach. RZ273 natomiast powinien być naprawiony i w miarę możliwości przywrócony do ruchu, tutaj większość siły uderzenia przyjął i zamortyzował sprzęg.impuls pisze: 05 gru 2025, 22:30 RZ275 i RZ276 tutaj kasacja na 99%. Uszkodzenia bardzo poważne przód i tył. RZ273 uszkodzony na pewno tył. Czy w środku też są pofalowania i deformacje? Powierzchownie wygląda, że jest do uratowania. Jak go uratują, to być może połączą z jednym ze składów.
-
anonim_048
- Specjalista
- Posty: 214
- Rejestracja: 04 lip 2023, 19:53
- Lokalizacja: Kliny
- Polubił: 15 razy
- Otrzymał polubienie: 5 razy
Re: KONSTAL 105N/Na
Pytanie tylko, czy jest sens remontować wagon, który solo nigdzie nie pojedzie, bo w Krakowie "niedasie", a z pozostałymi nie będzie dało się go połączyć, bo z tego co było mówione RZ242-247 z różnych przyczyn nie mogą być łączone w ufo. Chyba, że odpadnie jakiś inny wagon na kasację zamiast 273, który w sumie taki zły nie był. Choćby 264 od dawna się prosi o palnik.
-
Kojak
- Ekspert
- Posty: 1014
- Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49
- Polubił: 2 razy
- Otrzymał polubienie: 19 razy
Re: KONSTAL 105N/Na
A nie ma żadnej linii, brygady na której idealny byłby wagon solowy? To byłby dopiero teraz widok w Krakowie 
Kiedyś (ale w czasach w miarę współczesnych na 2 jeździły solowe wagony).
Kiedyś (ale w czasach w miarę współczesnych na 2 jeździły solowe wagony).
Re: KONSTAL 105N/Na
Wagony od RZ242-RZ247 to są seryjne wagony takie same jak inne 105Na. Ponieważ wyposażono je w inne systemy informacyjne, wyświetlacze nie są kompatybilne z innymi wagonami. Ale to można przełożyć i przerobić. RZ273 ex 913 to wagon z 1988 roku i są od niego starsze wagony. Wspomniany RZ264 jest z 1985 podobnie jak RZ213. Te wagony są faktycznie w gorszym stanie i nadają się ewentualnie do podmiany.anonim_048 pisze: 06 gru 2025, 23:46 Pytanie tylko, czy jest sens remontować wagon, który solo nigdzie nie pojedzie, bo w Krakowie "niedasie", a z pozostałymi nie będzie dało się go połączyć, bo z tego co było mówione RZ242-247 z różnych przyczyn nie mogą być łączone w ufo. Chyba, że odpadnie jakiś inny wagon na kasację zamiast 273, który w sumie taki zły nie był. Choćby 264 od dawna się prosi o palnik.
- Kowalik
- Ekspert
- Posty: 688
- Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38
- Polubił: 8 razy
- Otrzymał polubienie: 27 razy
Re: KONSTAL 105N/Na
Można na tego "rodzynka" wrzucić sprzęt do uswania oblodzenia z sieci trakcyjnej. Zamontować z przodu pług i tym samym stworzyć dzielnego zimowego szeryfa krakowskiej sieci tramwajowej.
-
suchy
- Ekspert
- Posty: 1324
- Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16
- Polubił: 7 razy
- Otrzymał polubienie: 9 razy
Re: KONSTAL 105N/Na
Akurat środkowy 275 aż tak poważnie nie ucierpiał - z przodu miał tylko wgięte lampy, nawet przednia szyba nie pękła. Zaś z tyłu były jedynie lekko wygięte oba słupki tylnej szyby (ale dach był prosty), no i kilka szyb wybitych.clash pisze: 14 gru 2025, 21:08 To byłby hit stulecia gdyby odremontowali RZ275 po takich uszkodzeniach i z perspektywą kasacji za około trzy lata po dostawach długich krakowiaków.
Re: KONSTAL 105N/Na
RZ275 jest z tyłu ofoliowany na czarno. Posiada kasowniki, zatem jest szansa na naprawę. RZ276 kompletnie zdeformowany stoi osobno, tutaj nawet zrezygnowali z foliowania. RZ275 ex 798 to jedna z najstarszych 105-ek eksploatowanych w Krakowie pochodzi z 1985. Przypomnę, że z ufokiem RZ273+RZ275+RZ276 były często problemy i dość częste awarie. Zwłaszcza jak był w Hucie. W Podgórzu go trochę usprawnili. W przypadku dostaw nowych tramwajów to ten wagon jako jeden z pierwszych pójdzie i tak do kasacji. Zatem czy warto go remontować? Do tunelu pod rondem Polsadu i tak nie pojedzie. Jeśli oddadzą Meissnera i skierują "52" (lub w zamian "12") to ufoki muszą wysłać na "24" lub "4". To będzie kontrowersyjne i wzbudzi niezadowolenie innych pasażerów. Za to zbliża się remont pod Bagatelą. Prawdopodobnie będzie zamkniętych 16 RF na odnodze na Bronowice. Do tego może dojść remont z prac utrzymaniowych z krańcówką na której też będą potrzebne dwukierunki. MPK pozostawiło nadal te trzy GT8SU i one być może w 2027 będą bardziej potrzebne niż te trzy rozbite 105-i. RZ273 ex 913 jest młodszą 105-ą z 1988 roku i ten tył warto jeszcze wyremontować.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] i 3 gości
