Wieliczka, Biskupice

- Linie, trasy, rozkłady
pjetrek
Ekspert
Posty: 803
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31
Polubił: 3 razy
Otrzymał  polubienie: 4 razy

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: pjetrek » wczoraj, 15:42

Może i wprowadzają SCT, żeby ograniczyć wjazdy prywatnymi autami do centrum na rzecz kmk, ale za to likwidują linie kmk do centrum xD 😆
A to wszystko w promocyjnej cenie 204 złotych za osobę... :/

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 869
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Polubił: 72 razy
Otrzymał  polubienie: 112 razy

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: michal49944 » wczoraj, 17:02

lukasmaj pisze: wczoraj, 13:59 Przecież ze względu na liczbę pasażerów wsiadających na Bieżanowskiej i przepełniania zdjęto w dni powszednie nowe autobusy Solaris 2-drzwiowe i zastąpiono je zwykłymi 3-drzwiowymi. Przecież ten węzeł daje wiele możliwości przesiadkowych, dlatego "274" cieszy się tak dużą popularnością!
No przynajmniej można powiedzieć że ZTP rozwiązało problemy z przepełnieniami, jak nie będzie autobusu to nie będzie miało się co przepełnić. :twisted:

mems
Specjalista
Posty: 259
Rejestracja: 31 sty 2024, 19:50
Lokalizacja: wielka wieś
Polubił: 2 razy
Otrzymał  polubienie: 16 razy

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: mems » wczoraj, 17:08

michal49944 pisze: wczoraj, 17:02 No przynajmniej można powiedzieć że ZTP rozwiązało problemy z przepełnieniami, jak nie będzie autobusu to nie będzie miało się co przepełnić. :twisted:
Poza tym dobrze, że rząd podjął ważne reformy związane z funduszem rozwoju przewozów autobusowych.

Ankin
Specjalista
Posty: 403
Rejestracja: 05 lut 2025, 16:28
Polubił: 39 razy
Otrzymał  polubienie: 29 razy

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Ankin » wczoraj, 17:28

michal49944 pisze: wczoraj, 17:02 No przynajmniej można powiedzieć że ZTP rozwiązało problemy z przepełnieniami, jak nie będzie autobusu to nie będzie miało się co przepełnić. :twisted:
Ja widzę w tym jeszcze dodatkowy pozytyw. Zaoszczędzone pieniądze na kursy autobusów aglomeracyjnych, zostaną przekierowane przez ZTP na wzmocnienie komunikacji tramwajowej i autobusowej w 1 strefie biletowej*

* żarcik taki
:lol:

Awatar użytkownika
karol dżonson
Miłośnik
Posty: 53
Rejestracja: 24 wrz 2025, 17:33
Polubił: 15 razy
Otrzymał  polubienie: 32 razy

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: karol dżonson » wczoraj, 18:51

WIK pisze: wczoraj, 11:24 Linia 274 zostaje skrócona do Nowy Bieżanów Południe. Decyzja Krakowa. Źródło FB;Biskupice.

Zmiana wpłynie na przesiadkę na linie 301 oraz 304 przepełnione.
https://www.facebook.com/share/p/1BoM5yhwEw/
Akurat niedawno pisałem o tym że studenci UJ z Wieliczki/Bieżanowa masowo jeżdżą na zajęcia na Ruczaju samochodami bo te są absolutnie bezkonkurencyjne w tej relacji. No to teraz będą jeszcze bardziej bezkonkurencyjne. Choć akurat przyznam, że jeśli szukać oszczędności, to 274 było jednym z bardziej rzucających się w oczy kandydatów.

Ciekawi mnie, czy kiedyś ZTP zacznie w końcu rozważać budowę pętli autobusowej w okolicach Bieżanowskiej/Kabla. Wbrew pozorom tam jest miejsce na kompaktową, ~trzyperonową pętlę; tych kandydatów jest nawet kilka, np. jeden na zieleńcu między bp, Malborską, a Kamieńskiego, inny przy północnej jezdni Nowosądeckiej, jeszcze Tele-Fonika ma skrawek ziemi między Świątnicką a Braterską którego zdaje się w ogóle nie używać. Tylko nie wiem jak wygląda kwestia własności pierwszych dwóch działek. Wiem natomiast że kandydatów już na dzień dzisiejszy jest kilka - 143, 155, 244, 274, być może także 107, 224, 234, 284, być moooooooże nawet i 133. Ewentualne przyszłe wzmocnienia ze Złocienia/Wieliczki również mogłyby tam kończyć. Kandydatów jest sporo i to nie bez powodu, brak pętli tam jest trochę jak gdyby pętla w Łagiewnikach miała nie istnieć - jak by wtedy wyglądała siatka? 106/136 do Podgórza SKA, 178 również, 196/496 do Borku, a 133/135/433 do Os. Podwawelskiego? Absurd absurdem goniłby absurd.

Edit: biorąc pod uwagę liczbę kursów takiej 143, taka pętla mogłaby nawet sama się zwracać. A ze skrzyżowania Wielicka-Teligi do Kabla jest tylko 500m dalej niż do NBP.

Awatar użytkownika
Pokrzywa
Ekspert
Posty: 611
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37
Polubił: 7 razy
Otrzymał  polubienie: 20 razy

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Pokrzywa » wczoraj, 19:49

karol dżonson pisze: wczoraj, 18:51 Akurat niedawno pisałem o tym że studenci UJ z Wieliczki/Bieżanowa masowo jeżdżą na zajęcia na Ruczaju samochodami bo te są absolutnie bezkonkurencyjne w tej relacji. No to teraz będą jeszcze bardziej bezkonkurencyjne. Choć akurat przyznam, że jeśli szukać oszczędności, to 274 było jednym z bardziej rzucających się w oczy kandydatów.
Rozmarzyłam się o linii z Bieżanowa przez Nowosądecką, Trasę Łagiewnicką na Czerwone Maki... oczywiście ZTP tego nie zrobi bo dubluje to tramwaj (z 1-2 przesiadkami) i przecież jeździ 204
ona/jej

Awatar użytkownika
karol dżonson
Miłośnik
Posty: 53
Rejestracja: 24 wrz 2025, 17:33
Polubił: 15 razy
Otrzymał  polubienie: 32 razy

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: karol dżonson » wczoraj, 20:00

Pokrzywa pisze: wczoraj, 19:49 Rozmarzyłam się o linii z Bieżanowa przez Nowosądecką, Trasę Łagiewnicką na Czerwone Maki... oczywiście ZTP tego nie zrobi bo dubluje to tramwaj (z 1-2 przesiadkami) i przecież jeździ 204
Powinna była taka powstać gdy otwierano Trasę Łagiewnicką. 10, 50 na TŁ, a reszta tramwajów bez zmian. Lepsze to niż przekierowywać jedenastkę i tym samym rozwalać połowę komunikacji na południu miasta

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 7241
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Polubił: 51 razy
Otrzymał  polubienie: 77 razy
Kontakt:

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Kaszmir » wczoraj, 21:10

Pokrzywa pisze: wczoraj, 19:49Rozmarzyłam się o linii z Bieżanowa przez Nowosądecką, Trasę Łagiewnicką na Czerwone Maki... oczywiście ZTP tego nie zrobi bo dubluje to tramwaj (z 1-2 przesiadkami) i przecież jeździ 204
Takie były plany, bodajże jako linia przyspieszona właśnie z N. Bieżanowa przez Nowosądecką, TŁ do Czerwonych Maków. Szkoda, że się nie udało, myślę że byłby hit.
karol dżonson pisze: wczoraj, 18:51Wiem natomiast że kandydatów już na dzień dzisiejszy jest kilka - 143, 155, 244, 274, być może także 107, 224, 234, 284, być moooooooże nawet i 133.
"107" chyba bym nie ruszał bo na obecnej trasie zapewnia dogodną przesiadkę na główny autobus w rejonie, tj. "107". Z kolei "224" pełni też funkcję miejską jako dojazd do Centrum Jana Pawła II - ta linia i tak ma garstkę kursów, bardziej by był możliwy jakikolwiek dojazd pod drzwi ;)

Dla "244" czy "274" taka końcówka byłaby idealna. Póki nie powstanie, mogłyby dojeżdżać przez Kamieńskiego do Zajezdni Wola Duchacka.

Awatar użytkownika
karol dżonson
Miłośnik
Posty: 53
Rejestracja: 24 wrz 2025, 17:33
Polubił: 15 razy
Otrzymał  polubienie: 32 razy

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: karol dżonson » wczoraj, 22:19

Kaszmir pisze: wczoraj, 21:10 "107" chyba bym nie ruszał bo na obecnej trasie zapewnia dogodną przesiadkę na główny autobus w rejonie, tj. "107". Z kolei "224" pełni też funkcję miejską jako dojazd do Centrum Jana Pawła II - ta linia i tak ma garstkę kursów, bardziej by był możliwy jakikolwiek dojazd pod drzwi ;)
Tak tak, ja to podałem bardziej jako hipotetyczne przykłady, linie dla których dziś nie musiałaby to być optymalna końcówka ale może to się zmienić w przyszłości, np. gdyby ZTP szukało dalszych oszczędności, albo pasażerowie z Kosocic nagle bardzo by chcieli połączenia z Wielicką, albo to, albo tamto
Takie były plany, bodajże jako linia przyspieszona właśnie z N. Bieżanowa przez Nowosądecką, TŁ do Czerwonych Maków. Szkoda, że się nie udało, myślę że byłby hit.
Wiadomo może dlaczego nie doszło to do skutku?

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 869
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Polubił: 72 razy
Otrzymał  polubienie: 112 razy

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: michal49944 » wczoraj, 22:21

karol dżonson pisze: wczoraj, 22:19 Wiadomo może dlaczego nie doszło to do skutku?
Z tego samego powodu co mnóstwo innych dobrych pomysłów przez ostatnie kilka lat, czyli brak pieniędzy, do tego tutaj mają świetny argument "dublowania się z tramwajem".

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 7241
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Polubił: 51 razy
Otrzymał  polubienie: 77 razy
Kontakt:

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Kaszmir » wczoraj, 23:09

karol dżonson pisze: wczoraj, 22:19Tak tak, ja to podałem bardziej jako hipotetyczne przykłady, linie dla których dziś nie musiałaby to być optymalna końcówka ale może to się zmienić w przyszłości, np. gdyby ZTP szukało dalszych oszczędności, albo pasażerowie z Kosocic nagle bardzo by chcieli połączenia z Wielicką, albo to, albo tamto
Dla "107" akurat Zajezdnia jest najbliższą końcówką więc najmniejsze koszty ;) Uważam, że w przypadku "107" zrobiono to uczciwie te kilka lat temu: skrócono trasę, jednak w zamian wzmocniono częstotliwość - miałem (nie)przyjemność korzystać z tej linii dawniej, przez parę lat gdy miała f35/70. Poza szczytem czy w weekendy to było istne polowanie na autobus. Teraz jest f20/30 i da się z tej linii w miarę korzystać.

A i przesiadkowo wyszło nie najgorzej: wprawdzie pasażerowie utracili możliwość przesiadki przy Kablu na tramwaje bieżanowskie, jednak w zamian dostali dogodną przesiadkę na "174" do Alej (główny autobus w rejonie) czy "174" do Huty. A i na tramwaje pewnie większość woli się przesiąść na Nowosądeckiej, niż ryzykować utkwienie w korku na Malborskiej.

Tylko właśnie szkoda połączenia Malborskiej z Kablem. Wciąż nie rozumiem, czemu "155" jedzie przez Bonarkę zamiast przez Kabel, skoro i trasa byłaby krótsza, i tego ludzie chcieli. Przy Bonarce jest "174" w stronę Podgórza SKA które i tak ma lepszy rozkład.
karol dżonson pisze: wczoraj, 22:19Wiadomo może dlaczego nie doszło to do skutku?
Chyba po części zabrakło na to autobusów, więc ZTP poszło w bardziej "standardowe" rozwiązanie z tramwajem "11".

Awatar użytkownika
Aułrora
Ekspert
Posty: 503
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn
Polubił: 44 razy
Otrzymał  polubienie: 13 razy

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Aułrora » dzisiaj, 1:33

Kaszmir pisze: wczoraj, 23:09 Chyba po części zabrakło na to autobusów, więc ZTP poszło w bardziej "standardowe" rozwiązanie z tramwajem "11".
Osobiście stwierdzę, że przekierowanie tam 11-stki przyniosło więcej problemów niż pożytku.

Fakt linia ma swoich stałych pasażerów. Tylko pytanie:

Czy nie wydajniejsze i lepsze byłoby jakby 11-stka wróciła na swoją starą trasę i wspierała 178 kiedy ta stoi w korkach na Tischnera & P. Śląskich (przy okazji przywracając zabrane połączenie tramwajowe Łagiewniki - Podgórze SKA) a po trasie do Bieżanowa (czy do Wieliczki jak kto woli) jechałaby szybciej linia przyspieszona?

11-stka teraz jeździ naokoło strasznie, dubluje ciągle 50-tkę. Jedyna jaka zaleta jest tego połączenia to bezpośrednie połączenie Kobierzyna z SBM. Nie uważam jednak by to połączenie było aż tak potrzebne.

Wydaje się to logiczne rozwiązanie, tyle że tylko dla tych co mają siłę sprawczą...
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 7241
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Polubił: 51 razy
Otrzymał  polubienie: 77 razy
Kontakt:

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Kaszmir » dzisiaj, 9:49

Aułrora pisze: dzisiaj, 1:3311-stka teraz jeździ naokoło strasznie, dubluje ciągle 50-tkę. Jedyna jaka zaleta jest tego połączenia to bezpośrednie połączenie Kobierzyna z SBM. Nie uważam jednak by to połączenie było aż tak potrzebne.
Nie no, "11" ma więcej zalet. Łączy choćby ciąg kurdwanowski z węzłem w Łagiewnikach, o dziwo przyjęła się też jako połączenie Płaszów - Bieżanowska dla pracowników zakładów przesiadających się na linie w kier. Wieliczki.

Karol1994
Znawca
Posty: 132
Rejestracja: 22 sie 2022, 16:54
Polubił: 2 razy
Otrzymał  polubienie: 4 razy

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Karol1994 » dzisiaj, 11:53

Jeździłem i jeżdżę "11" często to z Ruczaju ta linia ma najwięcej zapełnień do Bieżanowskiej a potem dużo ludzi się przesiada na tramwaje/autobusy jadące w stronę Bieżanowa/Wieliczki. Pokazuje to tylko, jak mści się likwidacja "23".

Momentami to ja się zastanawiam, czy nie lepsza byłaby linia autobusowa jadąca z Bieżanowa do Kurdwanowa jak "133", potem TŁ do Norymberskiej i w lewo na Maki. Linia ta nie dublowałaby się z tramwajem na jakimś bardzo długim odcinku a i zapewniłaby ciekawe relacje.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Baidu [Spider], Karol1994, Mr. Passenger i 3 gości