Metro / premetro

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje

Czy jesteś za budową metra w Krakowie?

Tak, metra ciężkiego
30
30%
Tak, metra lekkiego (premetra)
49
49%
Nie
17
17%
Nie mam zdania
4
4%
 
Liczba głosów: 100

Kenoip
Pasażer
Posty: 41
Rejestracja: 18 kwie 2023, 10:47
Otrzymał  polubienie: 1 raz

Re: Metro / premetro

Post autor: Kenoip » wczoraj, 9:49

kucyk pisze: 23 gru 2025, 21:14 Wcześniej tabor niż trasa metra? Kraków sprawdza taką możliwość:
Hmm... mam wrażenie, że podobnie jest z CPK. Tam chyba też trwają konsultacje o potencjalnym taborze, jeszcze przed projektami.

goracygreg
Miłośnik
Posty: 50
Rejestracja: 18 maja 2024, 15:03
Polubił: 1 raz

Re: Metro / premetro

Post autor: goracygreg » wczoraj, 14:39

To tak jak z metrem w Warszawie, w 1990 roku przyjechały do Warszawy pierwsze Mietrowagonmasze (2 pociągi), które były co prawda darem od ZSRR.

clash
Miłośnik
Posty: 92
Rejestracja: 28 mar 2025, 19:29
Polubił: 4 razy
Otrzymał  polubienie: 11 razy

Re: Metro / premetro

Post autor: clash » wczoraj, 14:51

Trzeba rozeznać rynek taborowy żeby wycenić inwestycję i dostosować Infrastrukturę.

maszynista
Pasażer
Posty: 39
Rejestracja: 16 lis 2020, 15:40

Re: Metro / premetro

Post autor: maszynista » dzisiaj, 11:38

A może po krakowsku zgodnie z tradycją, kupi się gdzieś używany .... :lol:

Ankin
Specjalista
Posty: 435
Rejestracja: 05 lut 2025, 16:28
Polubił: 48 razy
Otrzymał  polubienie: 43 razy

Re: Metro / premetro

Post autor: Ankin » dzisiaj, 12:54

goracygreg pisze: wczoraj, 14:39 To tak jak z metrem w Warszawie, w 1990 roku przyjechały do Warszawy pierwsze Mietrowagonmasze (2 pociągi), które były co prawda darem od ZSRR.
Tyle, że w przypadku ww. składów serii 81 z Mietrowagonmaszu sytuacja od tego co chcą zrobić w Krakowie różni się o tyle, że formalnie metro w stolicy było w budowie od roku 1983.
U nas nie wydano jeszcze decyzji środowiskowej co do budowy, nie został rozpisany przetarg ani tym bardziej wyłoniony wykonawca pierwszej, mitycznej linii ale już politycy/urzędnicy debatują o zakupie taboru.
Podejście do inwestycji iście od za przeproszeniem d... strony :x
maszynista pisze: dzisiaj, 11:38 A może po krakowsku zgodnie z tradycją, kupi się gdzieś używany .... :lol:
Kraków idzie w 100% autonomii w kwesti swojego mitycznego metra, więc jeżeli mnie pamięć nie zawodzi to chyba w najbliższej perspektywie czasowej na zbyciu (teoretycznie) jedynie będą dostępne pociągi z DLR w Londynie gdzie od jakiegoś czasu jeżdżą już nowe składy :lol:

clash
Miłośnik
Posty: 92
Rejestracja: 28 mar 2025, 19:29
Polubił: 4 razy
Otrzymał  polubienie: 11 razy

Re: Metro / premetro

Post autor: clash » dzisiaj, 19:11

Ankin pisze: dzisiaj, 12:54
U nas nie wydano jeszcze decyzji środowiskowej co do budowy, nie został rozpisany przetarg ani tym bardziej wyłoniony wykonawca pierwszej, mitycznej linii ale już politycy/urzędnicy debatują o zakupie taboru.
Podejście do inwestycji iście od za przeproszeniem d... strony :x
I o to chodzi.
Zanim rozpisze się przetarg trzeba poznać wszystkie szczegóły taboru, urządzeń sterowania, koszty itp. żeby później nie obudzić się z ręką w nocniku że jednak nas nie stać, że perony za krótkie, że skrajnia nieodpowiednia itp.

Ankin
Specjalista
Posty: 435
Rejestracja: 05 lut 2025, 16:28
Polubił: 48 razy
Otrzymał  polubienie: 43 razy

Re: Metro / premetro

Post autor: Ankin » dzisiaj, 19:27

clash pisze: dzisiaj, 19:11 I o to chodzi.
Zanim rozpisze się przetarg trzeba poznać wszystkie szczegóły taboru, urządzeń sterowania, koszty itp. żeby później nie obudzić się z ręką w nocniku że jednak nas nie stać, że perony za krótkie, że skrajnia nieodpowiednia itp.
Rozumiem, że w Krakowie budujemy metro pod wcześniej kupiony tabor a nie budujemy metra do którego interesujący nas tabor ma być dostosowany.
Czy tylko ja odnoszę wrażenie, że tzw. dialog techniczny z potencjalnymi producentami to jakaś abstrakcja, która brzmi tym bardziej kuriozalnie w przypadku planu budowy metra, które nie wyszło po za malowaniem linii na planszy którą prezentuje się na konferencji prasowej w fazę choćby minimalnej realizacji (pozwolenie na budowę, decyzje środowiskowe itd.).
OK. Najwidoczniej jestem za stary a tym bardziej za głupi by zrozumieć jak dzisiaj buduje się podziemną kolej.
Tylko żeby potem nie wyszło finalnie tak jak z inwestycjami tramwajowymi, że infrastruktura mająca obsłużyć posiadany przez miasto tabor nie wyrabia (w szerokim tego słowa pojęciu) - patrz m.in. podstacje trakcyjne na trasie na Górkę Narodową.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości