Lw25 pisze: 16 wrz 2020, 16:03
W sumie się zastanawiam (Impuls, kucyk może będą wiedzieć), jak na ilość brygad wpływa prędkość i podłoga w tramwaju? Bo przecież taki NGT6 zrobi tą samą trasę z takim samym potokiem szybciej niż GT8. Ciut szybsze powinny też być EU8N i 105N. Podobnie NGT8, Lajkonik i Krakowiak powinny robić trasę szybciej od E1+c3.
Motorniczy wiedzą, że ważne jest aby wyjechać punktualnie i na początku trasy nie zrobić opóźnienia. Bo później zbiera się dodatkowo pasażerów następnej brygady i opóźnienie narasta, trudno jest nadrobić. Są trzy aspekty wpływające na prędkość jazdy
1. wymiana pasażerów na przystankach, tabor ze schodkami i wąskimi drzwiami - wymiana wolniejsza zwłaszcza przy dużym ruchu. Ilość drzwi długość pojazdu, szerokość drzwi ma decydujący wpływ na zatrzymanie pojazdu na przystanku. Przy małym ruchu to nie ma znaczenia.
2. przyspieszenie pojazdu. np. są wiednie mułowate i które się zbierają, ale i tak nie mają startu np. do NGT6
3. sposób prowadzenia pojazdu chyba najważniejsza rzecz. Koncentracja i brak strat czasu na gapiostwo. Jest przewidziany zapas czasowy i wyraźnie widać czasem, jadą tak aby nie być przed czasem.
Zatem przy słabym czy średnim ruchu rodzaj taboru nie ma takiego znaczenia na punktualność. Wielu motorniczych da radę jechać punktualnie wiedniem czy GT8S