Kojak pisze: 01 paź 2025, 18:08
A dlaczego transport w metropoli to nie robota dla firm rodzinnych? A gdzie lokalny patriotyzm?
A gdzie lokalne podatki?
Rodzinne firmy i lokalny patriotyzm masz w GZM (Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia) - wszystkie ichniejsze Nowaki, Irexy, Kłosoki, Pawelce, Lazary, Transgóry. Ba, niektórzy z nich nawet tworzą po kilka firm (np. Irex Ireneusz Kozieł / Irex-1 / Irex-2)
Tylko weź najpierw zapytaj mieszkańców Śląska:
- jaką jakość oraz
poziom utrzymania oferują ich pojazdy (np. najtańsze Mazy, brak codziennego OC, sprzątania, klapy trzymające się na taśmie klejącej albo trytytkach),
- jak wygląda kwestia podstawiania pojazdów zastępczych (przewoźnik stacjonuje np. w Świerklańcu albo Zendku, a obsługuje linie w Chorzowie czy Katowicach 20-25km dalej)
- albo też jakich kierowców zatrudniają - jako że ma być TANIO, to potrafią przyjmować Kazachów, Azerów, Gruzinów, którzy nie potrafią
powiedzieć słowa w języku polskim albo czasami
posługują się fałszywymi prawami jazdy - bo Polak za oferowane warunki oraz wynagrodzenie nawet nie myśli o zatrudnieniu.
Tutaj info o wypłatach w komunalnym PKM Katowice - więc można zakładać, że prywaciarz na pewno nie płaci więcej, tylko jeszcze mniej
Aha - no i wcale kilkanaście czy kilkadziesiąt rodzinnych firm nie musi być tańszych od jednego komunalnego przewoźnika
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia znalazła się w centrum jednej z największych spraw antymonopolowych ostatnich lat. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił zarzuty aż 11 przewoźnikom biorącym udział w przetargu na obsługę linii autobusowych w latach 2022–2029. Łączna wartość przetargu to 1,3 miliarda złotych.
Wśród firm, które znalazły się pod lupą UOKiK, są znani regionalni przewoźnicy: IREX-1, IREX-2, Ireneusz Kozieł IREX (Świętochłowice), Meteor (Katowice), Transgór (Mysłowice), Kłosok (Żory), Benedykt Nowak Nowak Transport (Świerklaniec), A21 (Żory), Usługi Transportowe Krzysztof Pawelec (Biechów), PKS Południe (Świerklaniec), LZ Apolinary Lazar i Marcin Lazar (Zendek).
https://www.infokatowice.pl/2025/06/17/ ... a-zlotych/
Przedsiębiorcy, przeciwko którym prowadzone jest postępowanie, zamiast konkurować mieli umówić się, który z nich będzie świadczył usługi w poszczególnych obszarach. Zawarte umowy oraz korespondencja mailowa, świadczą o tym, że przewoźnicy mogli skoordynować swoje działania, tak aby mieć pewność co do tego, kto wygra poszczególne części przetargu i będzie świadczyć usługi na ustalonych pomiędzy sobą obszarach. Dzięki takim praktykom uczestnicy przetargu mieli zagwarantować sobie, że nadal będą działali w dotychczas obsługiwanych częściach aglomeracji śląskiej zamiast rywalizować o to pomiędzy sobą warunkami w przetargu.
https://www.slazag.pl/11-przedsiebiorco ... -wiadomosc