Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
: 24 paź 2025, 12:51
Pewnie wróci po WŚ, na zamknięcie Brożkamichal49944 pisze: 24 paź 2025, 12:02Dlaczego przy 722 mamy informację o zawieszaniu a nie likwidacji?
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Pewnie wróci po WŚ, na zamknięcie Brożkamichal49944 pisze: 24 paź 2025, 12:02Dlaczego przy 722 mamy informację o zawieszaniu a nie likwidacji?
To co tutaj przedstawił to klasyczne odwracanie kota ogonem i stawianie się w sytuacji alfy i omegi wraz z traktowaniem krakowian jak idiotów...ZTP pisze: Dyrektor Zarządu Transportu Publicznego Łukasz Franek odniósł się do sprawy podczas czwartkowej nadzwyczajnej sesji rady miasta, poświęconej stanowi finansów miasta. Odrzucił oskarżenia o planowe cięcia. Zwracał uwagę, że wpis pomija kwestię możliwości technicznych oraz to, że po zbliżającym się otwarciu trasy do Wzgórz Krzesławickich i mostu Grunwaldzkiego sytuacja się poprawi.
Fakt pętla przy ul. Czerwone Maki za duża nie jest, ale nie wiem można by było... Wydłużyć tymczasowo 233 do Łagiewnik, 578 do Skotnik Szkoły. Dało się zrobić cokolwiek, ale wiadomo, że nie chodzi o matematykę tylko o pieniądze. A widać, że ten temat w ZTP jest omijany jak ogień bo wtedy wyszłoby szydło z wora.Łukasz Franek pisze:
– Zawsze odpowiadam pytaniem: którą linię mam zabrać z Czerwonych Maków, żeby zmieścić tam 722? O tym już nie ma w postach – komentował Łukasz Franek.
A gdzie masz informację, że 11 przejedzie? Przecież muszą rozkopać CAŁY węzeł rozjazdowy przy bramie zajezdni, więc NIC nie przejedzie.Bautosz pisze: 24 paź 2025, 13:03 Orientuje się ktoś z jakiego powodu Brożka może przejechać "11", a "22" i "17" już nie? Organizatorom zależało na ograniczeniu ruchu tramwajowego wzdłuż robót, czy coś innego zaważyło?
Jak wydłużysz tymczasowo, to za chwilę pasażerowie będą żądali, żeby to zostawić na stałe - bo skoro nagle ze Skawiny można byłoby dojechać bez przesiadki aż do Łagiewnik (a nie tylko do Maków)? A skoro 233 może, to dlaczego nie 203?Aułrora pisze: 24 paź 2025, 13:20 Fakt pętla przy ul. Czerwone Maki za duża nie jest, ale nie wiem możnaby było... Wydłużyć tymczasowo 233 do Łagiewnik , 578 do Skotnik Szkoły. Dało się zrobić cokolwiek, ale wiadomo, że nie chodzi o matematykę tylko o pieniądze. A widać, że ten temat w ZTP jest omijany jak ogień bo wtedy wyszłoby szydło z wora.

Źle zinterpretowałem komunikaty ZTP w takim razie. Zasugerowałem się mapą organizacji od 31.10 (chodziło mi właśnie o tą datę). Zapomniałem, że będą jeszcze cmentarne i jest to dość krótkotrwała organizacja, a nie zostawienie Brożka z samym "11" "tak o".suchy pisze: 24 paź 2025, 13:24 A gdzie masz informację, że 11 przejedzie? Przecież muszą rozkopać CAŁY węzeł rozjazdowy przy bramie zajezdni, więc NIC nie przejedzie.
A że komunikat dotyczy tylko otwarcia Mostu Grunwaldzkiego (przez który 11 przecież nie jeździ) - więc nic na jej temat nie zostało napisane![]()
Zaś mimo że 17 też nie jeździ przez Grunwaldzki, to już zastępująca ją 77 będzie tamtędy jeździć, więc w komunikacie została ujęta.
Zapewne w przyszłym tygodniu przed WŚ pojawi się osobny komunikat dotyczący zamknięcia Brożka - podejrzewam, że 11tka pojedzie na Borek, bo nigdzie indziej nie ma jak. W Łagiewnikach nie zawróci, bo z pętli nie ma wyjazdu w stronę Zakopiańskiej, na zajezdnię nie wjedzie - no chyba że przez Rzemieślniczą. Ewentualnie musieliby ją wysłać gdzieś dalej przez Mateczny i Koronę w miasto.
Jak wydłużysz tymczasowo, to za chwilę pasażerowie będą żądali, żeby to zostawić na stałe - bo skoro nagle ze Skawiny można byłoby dojechać bez przesiadki aż do Łagiewnik (a nie tylko do Maków)? A skoro 233 może, to dlaczego nie 203?
Co do 578 - rozumiem że chcesz zajechać kierowców Mobilisa ponad 2h jazdą bez dostępu do toalety (na Skotnikach chyba nie ma nawet toi-toia jak widzę na mapie)?
Albo tak jak postulowaliśmy, "7xx" mógłbym mieć postój na przystanku na Bobrzyńskiego, za peronem (licząc w kierunku jazdy) tak by nie blokować samego przystanku dla "578". Dałoby się, przecież mówimy o rozwiązaniu na dwa tygodnie.yosujiro pisze: 24 paź 2025, 13:26Co do Czerwonych Maków. Jak dla mnie wystarczy rozebrać płotek przy zewnętrznym przystanku końcowym tramwajowym, wycofać z Czerwonych postoje międzyszczytowe dwóch brygad dwurazowych i mamy piękny przystanek początkowy dla np najchętniej wybieranych tam linii aglo, czyli 253 i 283, a nawet zostanie jedno stanowisko rezerwowe na szczególne okazje. Wtedy też zwalnia się nam jeden peron i można równomiernie rozłożyć inne linie, np na ostatnim peronie jest tłok, a w szczególnych potrzebach ten peron może być dla linii zastępczych![]()
Przykro się to czyta. Chyba jedyne z czym mogę się zgodzić to kwestia Bronowic - fakt, "20" potrzebuje tam miejsca bo ma dłuższe postoje i zajmuje całą pętlę. Nie jest jednak tak, jak wybrzmiewa to trochę w tekście, że "20" zastąpiła tylko linię "14". Nie, ona tam jest w zamian za dwa tramwaje, "13" i "14". Bronowice są stratne, -4 kursy/h w szczycie i -3/h w weekendy. Dobrze chociaż, że od listopada wraca "18" z f7,5.
Zapewne po prostu ją zawieszą jak to zwykle bywa z liniami "2giej kategorii "suchy pisze: 24 paź 2025, 13:24
Zapewne w przyszłym tygodniu przed WŚ pojawi się osobny komunikat dotyczący zamknięcia Brożka - podejrzewam, że 11tka pojedzie na Borek, bo nigdzie indziej nie ma jak.
Raczej wątpię, że 11 skierują na Borek, skoro na większości trasy pokrywa się z 50.tomaszep42 pisze: 24 paź 2025, 16:25 Zapewne po prostu ją zawieszą jak to zwykle bywa z liniami "2giej kategorii "![]()
Swoją rozpiskę oparłem na schemacie ZTP, gdzie zarówno linia "44" jak i "19" kończą na Dworcu Towarowym. Oczywiście można zakładać, że "44" zostanie na Górce Narodowej lub też zmniejszą liczbę rezerw. Nie zmienia to faktu, że łącznie wszystkich brygad w stałym układzie powinno być plus minus 260.impuls pisze: 22 paź 2025, 22:47 Muszę zrobić sprostowanie. Kitek wykazał to dobrze. Ja policzyłem jedynek 18 a to była wtedy trasa objazdowa. Powinno być 16 jak wykazał Kitek. Ponadto linia 19 często ma siedem brygad. Rezerw jest siedem. Zatem suma powinna być 259.
Ferie w przyszłym roku woj. małopolskie ma w lutym (2-15.02). Nawet nie strasz, że przez półtora miesiąca jeździłaby pocięta siatkaKaszmir pisze: 23 paź 2025, 12:15 Wg harmonogramu z pracami przy T. Bagatela czekają na oddanie węzła Piłsudskiego. Nawet jeśli początkowo będą to tylko prace przygotowawcze, to okienko będzie dość krótkie, a jeśli wypadnie na styczeń to mogą po prostu podtrzymać cięcia linii między Świętami a feriami zimowymi, podobnie jak to zrobili na początku 2025.
Myślę, że dopóki "10" ma trasę objazdową to o "19" nawet nie ma co marzyć.
Zwłaszcza, że w sobotę jest święto a w niedzielę "11" nie kursuje, więc ona będzie tylko wirtualnie przy Brożka.CzarnaPerla pisze: 24 paź 2025, 13:15 11 też zniknie, pewnie uznano że nie ma sensu przywracać 17 i 22 na jeden weekend, żeby potem z powrotem je usuwać
Można puścić wodze fantazji i puścić "11" na trasie okrężnej (Mały Płaszów - TŁ - Korona - Wielicka - Mały Płaszów)suchy pisze: 24 paź 2025, 13:24 Zapewne w przyszłym tygodniu przed WŚ pojawi się osobny komunikat dotyczący zamknięcia Brożka - podejrzewam, że 11tka pojedzie na Borek, bo nigdzie indziej nie ma jak. W Łagiewnikach nie zawróci, bo z pętli nie ma wyjazdu w stronę Zakopiańskiej, na zajezdnię nie wjedzie - no chyba że przez Rzemieślniczą. Ewentualnie musieliby ją wysłać gdzieś dalej przez Mateczny i Koronę w miasto.
To jest bardzo dobra wiadomość, która pozytywnie mnie zaskoczyła (bo miałem obawy czy przywrócą pełną częstotliwość "18" przez dużą liczbę tramwajów na Westerplatte).
Typowe bezczelne i aroganckie zapytanie znane mi już z 2012 jak próbowałem wywalczyć po małej marszrutyzacji przeguby zabrane ze 130 - niezmienna odpowiedź urzędasów brzmiała "a z której linii mam te przegubowce zabrać?" Na co odpowiadałem - "to Pan powinien wiedzieć, gdybym wiedział mógłbym być na pańskim miejscu".
Ja bym mu odpowiedział dlaczego złodzieje je z tej i wtedy z mojej linii zabraliścietomaszep42 pisze: 24 paź 2025, 17:14 Typowe bezczelne i aroganckie zapytanie znane mi już z 2012 jak próbowałem wywalczyć po małej marszrutyzacji przeguby zabrane ze 130 - niezmienna odpowiedź urzędasów brzmiała "a z której linii mam te przegubowce zabrać?" Na co odpowiadałem - "to Pan powinien wiedzieć, gdybym wiedział mógłbym być na pańskim miejscu".