W gruncie rzeczy jakby stało się to co w Tarnowie, to raczej wyszłoby na plus (przynajmniej dla mieszkańców gmin podmiejskich), bo integrację taryfową już mamy, także znika ten problem.scyzor663 pisze: 28 maja 2025, 9:02 Dlatego od dawna tutaj piszę, że komunikację aglo powinno zgodnie z ustawą przejąć województwo. Oczywiście jako organ nadzorujacy, pozostawiając gminom decyzyjność w kwestii tras i rozkładów.
Mistrzejowice
Re: Mistrzejowice
Re: Mistrzejowice
Myślisz że MLD tak od razu by przejęło wszystkie linie AGLO 2xx i 3xx nie wprowadzając żadnych zmian co do tras, oraz ilości kursów na poszczególnych liniach?mems pisze: 29 maja 2025, 17:39 W gruncie rzeczy jakby stało się to co w Tarnowie, to raczej wyszłoby na plus
Zapewne powstałyby tasiemce o długości 100 kilometrów z kilkoma parami kursów na dobę.
Integrację taryfową mamy, ale nie w pełnym tego słowa znaczeniu. Bilet metropolitalny owszem. Ale kupuję bilet za 6zł(60min) i mogę na nim jeździć w ramach KMK do woli przez te 60 min. Wsiadam z tym biletem do autobusu MLD a kierowca z tekstem: Gdzie pan tu z tym papierkiem idziesz? (Oczywiście to hipotetyczny przykład).
Więc to nie jest PEŁNA integracja taryfowa.
Re: Mistrzejowice
Nasunęła mi się taka myśl: czy linia "16" gdy już wróci, nie powinna zostać wydłużona do Zajezdni Nowa Huta przynajmniej w godzinach szczytu (żeby obsłużyć Kombinat)? Skoro "dasie" nawrócić na Zajezdni, to taka opcja byłaby bardziej pewna i punktualna niż opóźnione linie autobusowe.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Mistrzejowice
Znając ZTP jeśli tak się stanie to jednocześnie skrócą 139 do Mistrzejowic :p W sumie wtedy można zlikwidować na dobre 199 i przywrócić 139 do Mydlnik…Kitek pisze: 04 lip 2025, 12:20 Nasunęła mi się taka myśl: czy linia "16" gdy już wróci, nie powinna zostać wydłużona do Zajezdni Nowa Huta przynajmniej w godzinach szczytu (żeby obsłużyć Kombinat)? Skoro "dasie" nawrócić na Zajezdni, to taka opcja byłaby bardziej pewna i punktualna niż opóźnione linie autobusowe.
Re: Mistrzejowice
Pomysł wart rozważenia. W podobnej relacji (Ptaszyckiego -> Kopiec Wandy -> Kombinat -> Walcownia) jeździła "17" od 2009 roku.Kitek pisze: 04 lip 2025, 12:20Nasunęła mi się taka myśl: czy linia "16" gdy już wróci, nie powinna zostać wydłużona do Zajezdni Nowa Huta przynajmniej w godzinach szczytu (żeby obsłużyć Kombinat)? Skoro "dasie" nawrócić na Zajezdni, to taka opcja byłaby bardziej pewna i punktualna niż opóźnione linie autobusowe.
Re: Mistrzejowice
Pojedź pod główną bramę kombinatu ok. godziny 14:00 czy 15:00 i zobacz na własne oczy jakie olbrzymie tłumy ludzi można zobaczyć. Zaoszczędzę Ci czasu i podróży, pustki, pustki żeby nie powiedzieć totalne odludzie, Huta Sendzimira już technicznie nie istnieje, firmy i zakłady na jej terenie to maksymalnie może 5 tysięcy osób, z których większość dojeżdża własnymi środkami transportu. Po co ta 16 ma jechać pod Kombinat z Bardosa, chyba tylko po to żeby wywalić kasę w błoto.Kitek pisze: 04 lip 2025, 12:20 Nasunęła mi się taka myśl: czy linia "16" gdy już wróci, nie powinna zostać wydłużona do Zajezdni Nowa Huta przynajmniej w godzinach szczytu (żeby obsłużyć Kombinat)? Skoro "dasie" nawrócić na Zajezdni, to taka opcja byłaby bardziej pewna i punktualna niż opóźnione linie autobusowe.
Re: Mistrzejowice
A nie wywala się kasy w błoto wożąc tlen przez 7 dni w tygodniu przez kilkanaście godzin dziennie na Kombinat pchając tam 4 całotygodniowe linie autobusowe i jedną szczytową? Tam trzeba szukać oszczędności. Osobiście przynajmniej dwie linie autobusowe wyciąłbym stamtąd i promował jednak tramwajCarol75 pisze: 04 lip 2025, 20:24 Pojedź pod główną bramę kombinatu ok. godziny 14:00 czy 15:00 i zobacz na własne oczy jakie olbrzymie tłumy ludzi można zobaczyć. Zaoszczędzę Ci czasu i podróży, pustki, pustki żeby nie powiedzieć totalne odludzie, Huta Sendzimira już technicznie nie istnieje, firmy i zakłady na jej terenie to maksymalnie może 5 tysięcy osób, z których większość dojeżdża własnymi środkami transportu. Po co ta 16 ma jechać pod Kombinat z Bardosa, chyba tylko po to żeby wywalić kasę w błoto.

Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Mistrzejowice
Oczywiście, że to także wywalanie kasy w błoto. Promowanie tramwaju także powinno być robione z sensem, po co pchać tam kolejną linię, skoro nie ma takiej potrzeby.Kitek pisze: 04 lip 2025, 21:37 A nie wywala się kasy w błoto wożąc tlen przez 7 dni w tygodniu przez kilkanaście godzin dziennie na Kombinat pchając tam 4 całotygodniowe linie autobusowe i jedną szczytową? Tam trzeba szukać oszczędności. Osobiście przynajmniej dwie linie autobusowe wyciąłbym stamtąd i promował jednak tramwaj![]()
Re: Mistrzejowice
Tak naprawdę to tam poza Kombinatem to nie ma miejsca na pętlę autobusową, gdyby taka była pod Zalewem Nowohuckim to zapewne coś by skrócili.Kitek pisze: 04 lip 2025, 21:37 A nie wywala się kasy w błoto wożąc tlen przez 7 dni w tygodniu przez kilkanaście godzin dziennie na Kombinat pchając tam 4 całotygodniowe linie autobusowe i jedną szczytową? Tam trzeba szukać oszczędności. Osobiście przynajmniej dwie linie autobusowe wyciąłbym stamtąd i promował jednak tramwaj![]()
Re: Mistrzejowice
Tam spokojnie wystarczą 2 linie tramwajowe. Jedna od strony Łowińskiego a druga od strony Ujastku Mogilskiego. Co do autobusów to tam powinny kończyć trasy linii aglomeracyjnych oraz po jednej miejskiej od strony Pl. Centralnego (powiedzmy "139") i jednej z Kocmyrzowskiej i Okulickiego ("138"). Więcej nie potrzeba.Carol75 pisze: 04 lip 2025, 22:48 Oczywiście, że to także wywalanie kasy w błoto. Promowanie tramwaju także powinno być robione z sensem, po co pchać tam kolejną linię, skoro nie ma takiej potrzeby.

Re: Mistrzejowice
Rozumiem że chodzi o pętlę Kombinat. Które linie Aglomeracyjne byś tam skierował? Oprócz 242 i 272 to nie wiem co by tam mogło jeszcze kończyć.kucyk pisze: 05 lip 2025, 9:35 Co do autobusów to tam powinny kończyć trasy linii aglomeracyjnych...
Re: Mistrzejowice
https://www.facebook.com/blogkrabok/pos ... 7hPop4BP1lKrabok - blog Jacka Mosakowskiego pisze:Świetna inicjatywa jednego z Mieszkańców, Łukasza, by poprawić koordynację autobusów z Nowej Huty do centrum. Na Dobrego Pasterza w weekendowe poranki i wieczory — gdy linie kursują tylko co 30 minut — wszystkie trzy autobusy jadące w stronę Dworca Głównego odjeżdżają w ciągu kilku minut:
129: 13 43
182: 15 45
152: 18 48
A potem 25 minut przerwy i kolejne stadko. W drugą stronę jest tak samo. Mieszkaniec poprosił więc ZTP o przesunięcie przynajmniej jednej z linii, by odstępy stały się bardziej wyrównane.
Skąd takie stada? Ułożenie rozkładów wynika prawdopodobnie z dawnej koordynacji w tych porach z linią 189. Każdy z powyższych trzech autobusów ma wspólne odcinki ze 189, więc jeździły z nim na przemian (152 pokrywa się ze 189 od Bieńczyc do r. Mogilskiego, 182 od os. Oświecenia do Dworca Głównego, a 129 między Czyżynami a Politechniką i Dworcem). Tyle że... na początku tego roku 189 zostało pocięte i pozbawione kursów w sobotnie poranki i wieczory, a w niedziele w ogóle przestało kursować. W efekcie zostały trzy linie, które są wszystkie skoordynowane z niejeżdżącym wtedy 189, i przez to odjeżdżające stadnie bez powodu.
Świetnie, że Mieszkaniec zwrócił uwagę na brak koordynacji i trzymam kciuki, by ZTP udało się poprawić rozkład. Nie jest to oczywiste, bo każda z tych trzech linii jest zsynchronizowana z innymi: 129 ze 159, 182 ze 139, a 152 z 502 czy 192. Jednak nawet opóźnienie np. odjazdów 182 o 10 minut w każdą stronę znacznie zmniejszyłoby dziurę, nie zmieniając jednocześnie synchronizacji ze 139 (jeżdżą w takcie 10+20, a byłoby 20+10). Oby się udało!
Re: Mistrzejowice
Kolejna interpelacja ws. "16". Ludzie nie odpuszczają jak widać.
Re: Mistrzejowice
Żeby byl wilk syty… to jeszcze skończy się tak, że miasto szukając oszczędności przywróci 16, a zawiesi 21…



Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości