Komunikacja miejska w 2025 roku

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Pokrzywa
Ekspert
Posty: 590
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: Pokrzywa » wczoraj, 17:41

krawiec pisze: wczoraj, 17:32 Tylko 501 i 511 nie wjeżdżają na Dworzec Główny Wschód.
Trzeba mocno pocisnąć znowu temat budowy przystanku w tamtym miejscu, kompletnie zmarnowana sprawa, przez którą setki studentów w piątek wysiadają na Politechnice i lecą na nogach do DG / MDA.
ona/jej

pjetrek
Ekspert
Posty: 793
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: pjetrek » wczoraj, 17:43

krawiec pisze: wczoraj, 17:32 Wykopać 704, którym nikt nie jeździ z DGW (skrócić do RM) i uruchomić w weekendy 489 wydłużone do Cichego Kącika.
704 pewnie i tak zaraz zniknie, bo przystanki TAKW mają być otwarte jeszcze w tym roku ;)
A zanim ZTP rozważy propozycje wzmocnienia, to trochę wody upłynie w Wiśle. Ale może jakieś 4xx to jest wyjście. Wtedy tzw. Organizator mógłby ją sobie dowolnie zawieszać w te niedzielę, które są w długie weekendy :)
Filip pisze:tak jest lepiej, przecież na 130 teraz masz przeguby w weekend, jeszcze nie tak dawno były autobusy solo.
Jest lepiej, ale nadal są kursy, zwłaszcza około 19:30-20:00, które potrafią być niezabieralne, zwłaszcza że wtedy spada f10 do f15.

krawiec
Specjalista
Posty: 443
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: krawiec » wczoraj, 18:39

pjetrek pisze: wczoraj, 17:43 Jest lepiej, ale nadal są kursy, zwłaszcza około 19:30-20:00, które potrafią być niezabieralne, zwłaszcza że wtedy spada f10 do f15.
182 jest co 30 min. W weekendy nie kursuje 482, i jeszcze z UEk 189, 511.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1339
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: Kitek » wczoraj, 19:29

fysztof pisze: 29 paź 2025, 7:37 Oby przy tej okoliczności osoby decyzyjne wzięły pod uwagę przebudowę pętli - bo idealnie wychodzi teraz brak możliwości zawracania od strony Borku. Przy budowie TŁ nikt o tym nie pomyślał, co w przypadku infrastruktury tramwajowej w ogóle już nie dziwi... ale przez to przy objeździe "11" jest ona idiotycznie puszczana do Borku, a mogłaby właśnie do Łagiewnik.
Nie oszukujmy się, gdyby była możliwość zawracania na pętli Łagiewniki od strony Borku albo nawrotka przez Zajezdnię Podgórze, to "jedenastka" na obecnej trasie nie miałaby racji bytu, bo wtedy można byłoby spokojnie wydłużyć "24" z Kurdwanowa.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Filip
Miłośnik
Posty: 63
Rejestracja: 24 lut 2022, 21:46

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: Filip » wczoraj, 21:42

Kaszmir pisze: wczoraj, 15:11 W związku z tłokiem w "501" w niedzielne wieczory na odcinku centrum -> Armii Krajowej, zwróciłem się do ZTP z prośbą o poprawę sytuacji. Zaproponowałem dwie opcje.

Pierwsza to uruchomienie "511" w niedziele wieczorem z f30 tak, by razem z "501" dały takt f15. Docelowo "511" od przyszłego roku i tak ma kursować cały tydzień. Dodatkowe kursy mogłyby na razie jeździć tylko na trasie Dworzec Główny - Chełmońskiego.

Alternatywnie i taniej, zaproponowałem by "139" między Cm. Rakowickim a N. Kleparzem jeździł w niedzielne wieczory wariantowo przez Wita Stwosza, Dw. Gł. Wschód, Politechnikę. Tylko w niedziele wieczorem i tylko w stronę Przybyszewskiego, gdy w tej relacji zapełnienia w rejonie cmentarza są małe, więc nadkładanie drogi nie wydłuży trasy wielu pasażerom.

https://krabok.wordpress.com/2025/11/03 ... a-kraboka/
Ewentualnie może te autobusy całodzienne ze 192 żeby nie zjeżdżały tylko pracowały dłużej i wykonały kursy np. DGW-Cichy Kącik przez Czarnowiejską.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 7125
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: Kaszmir » wczoraj, 22:38

pjetrek pisze: wczoraj, 17:27Wydaje się, że chyba czytelniejsze byłoby uruchomienie 511, nawet na trasie wariantowej. Bo z tym 139 z wjazdem kieszeniowym to może być większe zamieszanie.
Też wolę "511". Propozycja ze "139" jest trochę kosmiczna, natomiast jest prawie bezkosztową alternatywą gdyby ZTP napisało, że nie ma pieniędzy. Początkowo rozważałem "159", jednak rozkładowo jeździ prawie o tych samych godzinach co "501" bo oba są skoordynowane ze "139".
krawiec pisze: wczoraj, 17:32Tylko 501 i 511 nie wjeżdżają na Dworzec Główny Wschód.
Ludzie podchodzą na UE oraz na Politechnikę. W artykule jest przykładowe zdjęcie z Politechniki z niedzieli wieczora.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość