Trzeba mocno pocisnąć znowu temat budowy przystanku w tamtym miejscu, kompletnie zmarnowana sprawa, przez którą setki studentów w piątek wysiadają na Politechnice i lecą na nogach do DG / MDA.
Komunikacja miejska w 2025 roku
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
ona/jej
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
704 pewnie i tak zaraz zniknie, bo przystanki TAKW mają być otwarte jeszcze w tym rokukrawiec pisze: 06 lis 2025, 17:32 Wykopać 704, którym nikt nie jeździ z DGW (skrócić do RM) i uruchomić w weekendy 489 wydłużone do Cichego Kącika.
A zanim ZTP rozważy propozycje wzmocnienia, to trochę wody upłynie w Wiśle. Ale może jakieś 4xx to jest wyjście. Wtedy tzw. Organizator mógłby ją sobie dowolnie zawieszać w te niedzielę, które są w długie weekendy
Jest lepiej, ale nadal są kursy, zwłaszcza około 19:30-20:00, które potrafią być niezabieralne, zwłaszcza że wtedy spada f10 do f15.Filip pisze:tak jest lepiej, przecież na 130 teraz masz przeguby w weekend, jeszcze nie tak dawno były autobusy solo.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
182 jest co 30 min. W weekendy nie kursuje 482, i jeszcze z UEk 189, 511.pjetrek pisze: 06 lis 2025, 17:43 Jest lepiej, ale nadal są kursy, zwłaszcza około 19:30-20:00, które potrafią być niezabieralne, zwłaszcza że wtedy spada f10 do f15.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Nie oszukujmy się, gdyby była możliwość zawracania na pętli Łagiewniki od strony Borku albo nawrotka przez Zajezdnię Podgórze, to "jedenastka" na obecnej trasie nie miałaby racji bytu, bo wtedy można byłoby spokojnie wydłużyć "24" z Kurdwanowa.fysztof pisze: 29 paź 2025, 7:37 Oby przy tej okoliczności osoby decyzyjne wzięły pod uwagę przebudowę pętli - bo idealnie wychodzi teraz brak możliwości zawracania od strony Borku. Przy budowie TŁ nikt o tym nie pomyślał, co w przypadku infrastruktury tramwajowej w ogóle już nie dziwi... ale przez to przy objeździe "11" jest ona idiotycznie puszczana do Borku, a mogłaby właśnie do Łagiewnik.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Ewentualnie może te autobusy całodzienne ze 192 żeby nie zjeżdżały tylko pracowały dłużej i wykonały kursy np. DGW-Cichy Kącik przez Czarnowiejską.Kaszmir pisze: 06 lis 2025, 15:11 W związku z tłokiem w "501" w niedzielne wieczory na odcinku centrum -> Armii Krajowej, zwróciłem się do ZTP z prośbą o poprawę sytuacji. Zaproponowałem dwie opcje.
Pierwsza to uruchomienie "511" w niedziele wieczorem z f30 tak, by razem z "501" dały takt f15. Docelowo "511" od przyszłego roku i tak ma kursować cały tydzień. Dodatkowe kursy mogłyby na razie jeździć tylko na trasie Dworzec Główny - Chełmońskiego.
Alternatywnie i taniej, zaproponowałem by "139" między Cm. Rakowickim a N. Kleparzem jeździł w niedzielne wieczory wariantowo przez Wita Stwosza, Dw. Gł. Wschód, Politechnikę. Tylko w niedziele wieczorem i tylko w stronę Przybyszewskiego, gdy w tej relacji zapełnienia w rejonie cmentarza są małe, więc nadkładanie drogi nie wydłuży trasy wielu pasażerom.
https://krabok.wordpress.com/2025/11/03 ... a-kraboka/
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Też wolę "511". Propozycja ze "139" jest trochę kosmiczna, natomiast jest prawie bezkosztową alternatywą gdyby ZTP napisało, że nie ma pieniędzy. Początkowo rozważałem "159", jednak rozkładowo jeździ prawie o tych samych godzinach co "501" bo oba są skoordynowane ze "139".pjetrek pisze: 06 lis 2025, 17:27Wydaje się, że chyba czytelniejsze byłoby uruchomienie 511, nawet na trasie wariantowej. Bo z tym 139 z wjazdem kieszeniowym to może być większe zamieszanie.
Ludzie podchodzą na UE oraz na Politechnikę. W artykule jest przykładowe zdjęcie z Politechniki z niedzieli wieczora.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Co do przystanku przy MDA, rok temu proponowałem coś takiego:
Na co ZTP mi odpisało:
Szanowny Panie,
dziękujemy za przesłaną propozycję. Projekt koncepcyjny, podobny w założeniach do Pańskiego, był już przedstawiany przez ZTP. Popieramy wszelkie rozwiązania usprawniające ruch pojazdów KMK oraz poprawiające dostępność do przystanków. Jednostką właściwą w sprawie rozwiązań ruchowych jest Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu, która udzieli Panu odpowiedzi.
-
Gołąb_NGT8
- Znawca
- Posty: 131
- Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
A czemu nie z UEK lub szybkim tramwajem 1 przystanek?Pokrzywa pisze: 06 lis 2025, 17:41 Trzeba mocno pocisnąć znowu temat budowy przystanku w tamtym miejscu, kompletnie zmarnowana sprawa, przez którą setki studentów w piątek wysiadają na Politechnice i lecą na nogach do DG / MDA.
- pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
- Ekspert
- Posty: 1585
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Z przystanku Politechnika można szybko przejść na perony dworca PKP. Na MDA rzeczywiście bliżej z UEK.
Nie karmić troli 
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Chyba nikt tego nie odnotował: zauważyłem, że jest wyjazd z Zajezdni Nowa Huta na "8" na Bronowice Małe (wyjazd 6:54) i jedzie kilka minut po "4", więc jest swoistym "plastrem" ratującym obecną sytuację.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 4 gości
