Komunikacja miejska w 2025 roku

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Pokrzywa
Ekspert
Posty: 601
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37
Polubił: 4 razy
Otrzymał  polubienie: 8 razy

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: Pokrzywa » 06 lis 2025, 17:41

krawiec pisze: 06 lis 2025, 17:32 Tylko 501 i 511 nie wjeżdżają na Dworzec Główny Wschód.
Trzeba mocno pocisnąć znowu temat budowy przystanku w tamtym miejscu, kompletnie zmarnowana sprawa, przez którą setki studentów w piątek wysiadają na Politechnice i lecą na nogach do DG / MDA.
ona/jej

pjetrek
Ekspert
Posty: 793
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: pjetrek » 06 lis 2025, 17:43

krawiec pisze: 06 lis 2025, 17:32 Wykopać 704, którym nikt nie jeździ z DGW (skrócić do RM) i uruchomić w weekendy 489 wydłużone do Cichego Kącika.
704 pewnie i tak zaraz zniknie, bo przystanki TAKW mają być otwarte jeszcze w tym roku ;)
A zanim ZTP rozważy propozycje wzmocnienia, to trochę wody upłynie w Wiśle. Ale może jakieś 4xx to jest wyjście. Wtedy tzw. Organizator mógłby ją sobie dowolnie zawieszać w te niedzielę, które są w długie weekendy :)
Filip pisze:tak jest lepiej, przecież na 130 teraz masz przeguby w weekend, jeszcze nie tak dawno były autobusy solo.
Jest lepiej, ale nadal są kursy, zwłaszcza około 19:30-20:00, które potrafią być niezabieralne, zwłaszcza że wtedy spada f10 do f15.

krawiec
Specjalista
Posty: 448
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: krawiec » 06 lis 2025, 18:39

pjetrek pisze: 06 lis 2025, 17:43 Jest lepiej, ale nadal są kursy, zwłaszcza około 19:30-20:00, które potrafią być niezabieralne, zwłaszcza że wtedy spada f10 do f15.
182 jest co 30 min. W weekendy nie kursuje 482, i jeszcze z UEk 189, 511.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1344
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Polubił: 1 raz
Otrzymał  polubienie: 2 razy

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: Kitek » 06 lis 2025, 19:29

fysztof pisze: 29 paź 2025, 7:37 Oby przy tej okoliczności osoby decyzyjne wzięły pod uwagę przebudowę pętli - bo idealnie wychodzi teraz brak możliwości zawracania od strony Borku. Przy budowie TŁ nikt o tym nie pomyślał, co w przypadku infrastruktury tramwajowej w ogóle już nie dziwi... ale przez to przy objeździe "11" jest ona idiotycznie puszczana do Borku, a mogłaby właśnie do Łagiewnik.
Nie oszukujmy się, gdyby była możliwość zawracania na pętli Łagiewniki od strony Borku albo nawrotka przez Zajezdnię Podgórze, to "jedenastka" na obecnej trasie nie miałaby racji bytu, bo wtedy można byłoby spokojnie wydłużyć "24" z Kurdwanowa.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Filip
Miłośnik
Posty: 64
Rejestracja: 24 lut 2022, 21:46

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: Filip » 06 lis 2025, 21:42

Kaszmir pisze: 06 lis 2025, 15:11 W związku z tłokiem w "501" w niedzielne wieczory na odcinku centrum -> Armii Krajowej, zwróciłem się do ZTP z prośbą o poprawę sytuacji. Zaproponowałem dwie opcje.

Pierwsza to uruchomienie "511" w niedziele wieczorem z f30 tak, by razem z "501" dały takt f15. Docelowo "511" od przyszłego roku i tak ma kursować cały tydzień. Dodatkowe kursy mogłyby na razie jeździć tylko na trasie Dworzec Główny - Chełmońskiego.

Alternatywnie i taniej, zaproponowałem by "139" między Cm. Rakowickim a N. Kleparzem jeździł w niedzielne wieczory wariantowo przez Wita Stwosza, Dw. Gł. Wschód, Politechnikę. Tylko w niedziele wieczorem i tylko w stronę Przybyszewskiego, gdy w tej relacji zapełnienia w rejonie cmentarza są małe, więc nadkładanie drogi nie wydłuży trasy wielu pasażerom.

https://krabok.wordpress.com/2025/11/03 ... a-kraboka/
Ewentualnie może te autobusy całodzienne ze 192 żeby nie zjeżdżały tylko pracowały dłużej i wykonały kursy np. DGW-Cichy Kącik przez Czarnowiejską.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 7177
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Polubił: 9 razy
Otrzymał  polubienie: 8 razy
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: Kaszmir » 06 lis 2025, 22:38

pjetrek pisze: 06 lis 2025, 17:27Wydaje się, że chyba czytelniejsze byłoby uruchomienie 511, nawet na trasie wariantowej. Bo z tym 139 z wjazdem kieszeniowym to może być większe zamieszanie.
Też wolę "511". Propozycja ze "139" jest trochę kosmiczna, natomiast jest prawie bezkosztową alternatywą gdyby ZTP napisało, że nie ma pieniędzy. Początkowo rozważałem "159", jednak rozkładowo jeździ prawie o tych samych godzinach co "501" bo oba są skoordynowane ze "139".
krawiec pisze: 06 lis 2025, 17:32Tylko 501 i 511 nie wjeżdżają na Dworzec Główny Wschód.
Ludzie podchodzą na UE oraz na Politechnikę. W artykule jest przykładowe zdjęcie z Politechniki z niedzieli wieczora.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 789
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów
Polubił: 1 raz
Otrzymał  polubienie: 7 razy

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: kbieniu7 » 07 lis 2025, 11:56

Co do przystanku przy MDA, rok temu proponowałem coś takiego:
kbieniu7 pisze: 23 paź 2024, 15:10 Pełny rozmiar grafik:
ARKUSZ 1 - PAWIA
ARKUSZ 2 - MDA

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Na co ZTP mi odpisało:
Szanowny Panie,

dziękujemy za przesłaną propozycję. Projekt koncepcyjny, podobny w założeniach do Pańskiego, był już przedstawiany przez ZTP. Popieramy wszelkie rozwiązania usprawniające ruch pojazdów KMK oraz poprawiające dostępność do przystanków. Jednostką właściwą w sprawie rozwiązań ruchowych jest Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu, która udzieli Panu odpowiedzi.

Gołąb_NGT8
Znawca
Posty: 137
Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: Gołąb_NGT8 » 07 lis 2025, 20:33

Pokrzywa pisze: 06 lis 2025, 17:41 Trzeba mocno pocisnąć znowu temat budowy przystanku w tamtym miejscu, kompletnie zmarnowana sprawa, przez którą setki studentów w piątek wysiadają na Politechnice i lecą na nogach do DG / MDA.
A czemu nie z UEK lub szybkim tramwajem 1 przystanek?

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Ekspert
Posty: 1587
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Polubił: 8 razy

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji » 07 lis 2025, 20:41

Z przystanku Politechnika można szybko przejść na perony dworca PKP. Na MDA rzeczywiście bliżej z UEK.
Nie karmić troli :!:

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1344
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Polubił: 1 raz
Otrzymał  polubienie: 2 razy

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: Kitek » 08 lis 2025, 12:18

Chyba nikt tego nie odnotował: zauważyłem, że jest wyjazd z Zajezdni Nowa Huta na "8" na Bronowice Małe (wyjazd 6:54) i jedzie kilka minut po "4", więc jest swoistym "plastrem" ratującym obecną sytuację.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 793
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Polubił: 17 razy
Otrzymał  polubienie: 13 razy

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: michal49944 » wczoraj, 16:27

Od poniedziałku powrót tramwajów na Brożka i (nareszcie) autobusów na Most Grunwaldzki:
Przywrócenie ruchu tramwajów na ul. Brożka oraz ruchu autobusów przez Most Grunwaldzki

od 1.12.2025
11, 17, 22, 77, 610, 662, 722

Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że od dnia 1 grudnia 2025 r. (poniedziałek) w związku z przywróceniem ruchu tramwajów na ul. Brożka oraz ruchu autobusów przez Most Grunwaldzki nastąpią zmiany w funkcjonowaniu KMK.

Linie tramwajowe:
linie 11, 17, 22:
zostaną przywrócone na stałe trasy;
dla linii 11 zostaną przywrócone zwykłe godziny kursowania: ok. 5-20 w dni powszednie i ok. 7-17 w soboty;

linia 77:
zostanie zlikwidowana.

Zostanie przywrócone funkcjonowanie przystanków tramwajowych Brożka 01/02, Borsucza 01/02 oraz Łagiewniki 04/05.

Linie autobusowe:
linie 610 i 662:
zostaną przywrócone na stałe trasy;

dla linii 610 zostaną przywrócone kursy do Sidziny realizowane w noce pt/sb-sb/nd;

linia 722:
zostanie zlikwidowana.
Rozkłady jazdy zostaną zmienione.
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1714-2025

Awatar użytkownika
gadolin
Miłośnik
Posty: 51
Rejestracja: 21 kwie 2023, 13:38
Otrzymał  polubienie: 2 razy

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: gadolin » wczoraj, 17:35

Linie tramwajowe:
linie 11, 17, 22:
zostaną przywrócone na stałe trasy;
Nie zapomnieliście o czymś? *ekhem* 19 *ekhem*

krakus
Znawca
Posty: 197
Rejestracja: 26 sie 2020, 22:14

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: krakus » wczoraj, 18:06

gadolin pisze: wczoraj, 17:35 Nie zapomnieliście o czymś? *ekhem* 19 *ekhem*
Skoro linia 10 zostaje na obecnej trasie, to 19 by się dublowała.

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 793
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Polubił: 17 razy
Otrzymał  polubienie: 13 razy

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: michal49944 » wczoraj, 18:14

krakus pisze: wczoraj, 18:06 Skoro linia 10 zostaje na obecnej trasie, to 19 by się dublowała.
10 kursuje przez Krakowską, a 19 jeździła przez Starowiślną. Nieprzywrócenie 19 to jawne cięcie zarówno dla duetu 17/19, dla Borku jak i dla tunelu. :evil:

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 2054
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok
Polubił: 10 razy
Otrzymał  polubienie: 6 razy

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

Post autor: Bayer2003 » wczoraj, 18:22

krakus pisze: wczoraj, 18:06 Skoro linia 10 zostaje na obecnej trasie, to 19 by się dublowała.
Dublowała, ale w zasadzie gdzie? Na Borku Fałęckim, Starowiślnej, czy w Tunelu KST :lol:? Kolejne chamskie cięcie i tyle - trasa "19" jest w pełni przejezdna i nie ma żadnych argumentów za utrzymywaniem jej zawieszenia.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot], Semrush [Bot], tramwajowy i 2 gości