Trzeba mocno pocisnąć znowu temat budowy przystanku w tamtym miejscu, kompletnie zmarnowana sprawa, przez którą setki studentów w piątek wysiadają na Politechnice i lecą na nogach do DG / MDA.
Komunikacja miejska w 2025 roku
- Pokrzywa
- Ekspert
- Posty: 601
- Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37
- Polubił: 4 razy
- Otrzymał polubienie: 8 razy
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
ona/jej
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
704 pewnie i tak zaraz zniknie, bo przystanki TAKW mają być otwarte jeszcze w tym rokukrawiec pisze: 06 lis 2025, 17:32 Wykopać 704, którym nikt nie jeździ z DGW (skrócić do RM) i uruchomić w weekendy 489 wydłużone do Cichego Kącika.
A zanim ZTP rozważy propozycje wzmocnienia, to trochę wody upłynie w Wiśle. Ale może jakieś 4xx to jest wyjście. Wtedy tzw. Organizator mógłby ją sobie dowolnie zawieszać w te niedzielę, które są w długie weekendy
Jest lepiej, ale nadal są kursy, zwłaszcza około 19:30-20:00, które potrafią być niezabieralne, zwłaszcza że wtedy spada f10 do f15.Filip pisze:tak jest lepiej, przecież na 130 teraz masz przeguby w weekend, jeszcze nie tak dawno były autobusy solo.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
182 jest co 30 min. W weekendy nie kursuje 482, i jeszcze z UEk 189, 511.pjetrek pisze: 06 lis 2025, 17:43 Jest lepiej, ale nadal są kursy, zwłaszcza około 19:30-20:00, które potrafią być niezabieralne, zwłaszcza że wtedy spada f10 do f15.
-
Kitek
- Pomiarowiec
- Posty: 1344
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 2 razy
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Nie oszukujmy się, gdyby była możliwość zawracania na pętli Łagiewniki od strony Borku albo nawrotka przez Zajezdnię Podgórze, to "jedenastka" na obecnej trasie nie miałaby racji bytu, bo wtedy można byłoby spokojnie wydłużyć "24" z Kurdwanowa.fysztof pisze: 29 paź 2025, 7:37 Oby przy tej okoliczności osoby decyzyjne wzięły pod uwagę przebudowę pętli - bo idealnie wychodzi teraz brak możliwości zawracania od strony Borku. Przy budowie TŁ nikt o tym nie pomyślał, co w przypadku infrastruktury tramwajowej w ogóle już nie dziwi... ale przez to przy objeździe "11" jest ona idiotycznie puszczana do Borku, a mogłaby właśnie do Łagiewnik.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Ewentualnie może te autobusy całodzienne ze 192 żeby nie zjeżdżały tylko pracowały dłużej i wykonały kursy np. DGW-Cichy Kącik przez Czarnowiejską.Kaszmir pisze: 06 lis 2025, 15:11 W związku z tłokiem w "501" w niedzielne wieczory na odcinku centrum -> Armii Krajowej, zwróciłem się do ZTP z prośbą o poprawę sytuacji. Zaproponowałem dwie opcje.
Pierwsza to uruchomienie "511" w niedziele wieczorem z f30 tak, by razem z "501" dały takt f15. Docelowo "511" od przyszłego roku i tak ma kursować cały tydzień. Dodatkowe kursy mogłyby na razie jeździć tylko na trasie Dworzec Główny - Chełmońskiego.
Alternatywnie i taniej, zaproponowałem by "139" między Cm. Rakowickim a N. Kleparzem jeździł w niedzielne wieczory wariantowo przez Wita Stwosza, Dw. Gł. Wschód, Politechnikę. Tylko w niedziele wieczorem i tylko w stronę Przybyszewskiego, gdy w tej relacji zapełnienia w rejonie cmentarza są małe, więc nadkładanie drogi nie wydłuży trasy wielu pasażerom.
https://krabok.wordpress.com/2025/11/03 ... a-kraboka/
- Kaszmir
- Administrator
- Posty: 7177
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Polubił: 9 razy
- Otrzymał polubienie: 8 razy
- Kontakt:
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Też wolę "511". Propozycja ze "139" jest trochę kosmiczna, natomiast jest prawie bezkosztową alternatywą gdyby ZTP napisało, że nie ma pieniędzy. Początkowo rozważałem "159", jednak rozkładowo jeździ prawie o tych samych godzinach co "501" bo oba są skoordynowane ze "139".pjetrek pisze: 06 lis 2025, 17:27Wydaje się, że chyba czytelniejsze byłoby uruchomienie 511, nawet na trasie wariantowej. Bo z tym 139 z wjazdem kieszeniowym to może być większe zamieszanie.
Ludzie podchodzą na UE oraz na Politechnikę. W artykule jest przykładowe zdjęcie z Politechniki z niedzieli wieczora.
- kbieniu7
- Ekspert
- Posty: 789
- Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
- Lokalizacja: Kurdwanów
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 7 razy
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Co do przystanku przy MDA, rok temu proponowałem coś takiego:
Na co ZTP mi odpisało:
Szanowny Panie,
dziękujemy za przesłaną propozycję. Projekt koncepcyjny, podobny w założeniach do Pańskiego, był już przedstawiany przez ZTP. Popieramy wszelkie rozwiązania usprawniające ruch pojazdów KMK oraz poprawiające dostępność do przystanków. Jednostką właściwą w sprawie rozwiązań ruchowych jest Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu, która udzieli Panu odpowiedzi.
-
Gołąb_NGT8
- Znawca
- Posty: 137
- Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
A czemu nie z UEK lub szybkim tramwajem 1 przystanek?Pokrzywa pisze: 06 lis 2025, 17:41 Trzeba mocno pocisnąć znowu temat budowy przystanku w tamtym miejscu, kompletnie zmarnowana sprawa, przez którą setki studentów w piątek wysiadają na Politechnice i lecą na nogach do DG / MDA.
- pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
- Ekspert
- Posty: 1587
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
- Polubił: 8 razy
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Z przystanku Politechnika można szybko przejść na perony dworca PKP. Na MDA rzeczywiście bliżej z UEK.
Nie karmić troli 
-
Kitek
- Pomiarowiec
- Posty: 1344
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 2 razy
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Chyba nikt tego nie odnotował: zauważyłem, że jest wyjazd z Zajezdni Nowa Huta na "8" na Bronowice Małe (wyjazd 6:54) i jedzie kilka minut po "4", więc jest swoistym "plastrem" ratującym obecną sytuację.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 793
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
- Polubił: 17 razy
- Otrzymał polubienie: 13 razy
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Od poniedziałku powrót tramwajów na Brożka i (nareszcie) autobusów na Most Grunwaldzki:
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1714-2025Przywrócenie ruchu tramwajów na ul. Brożka oraz ruchu autobusów przez Most Grunwaldzki
od 1.12.2025
11, 17, 22, 77, 610, 662, 722
Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że od dnia 1 grudnia 2025 r. (poniedziałek) w związku z przywróceniem ruchu tramwajów na ul. Brożka oraz ruchu autobusów przez Most Grunwaldzki nastąpią zmiany w funkcjonowaniu KMK.
Linie tramwajowe:
linie 11, 17, 22:
zostaną przywrócone na stałe trasy;
dla linii 11 zostaną przywrócone zwykłe godziny kursowania: ok. 5-20 w dni powszednie i ok. 7-17 w soboty;
linia 77:
zostanie zlikwidowana.
Zostanie przywrócone funkcjonowanie przystanków tramwajowych Brożka 01/02, Borsucza 01/02 oraz Łagiewniki 04/05.
Linie autobusowe:
linie 610 i 662:
zostaną przywrócone na stałe trasy;
dla linii 610 zostaną przywrócone kursy do Sidziny realizowane w noce pt/sb-sb/nd;
linia 722:
zostanie zlikwidowana.
Rozkłady jazdy zostaną zmienione.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Nie zapomnieliście o czymś? *ekhem* 19 *ekhem*Linie tramwajowe:
linie 11, 17, 22:
zostaną przywrócone na stałe trasy;
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Skoro linia 10 zostaje na obecnej trasie, to 19 by się dublowała.
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 793
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
- Polubił: 17 razy
- Otrzymał polubienie: 13 razy
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
10 kursuje przez Krakowską, a 19 jeździła przez Starowiślną. Nieprzywrócenie 19 to jawne cięcie zarówno dla duetu 17/19, dla Borku jak i dla tunelu.
-
Bayer2003
- Pomiarowiec
- Posty: 2054
- Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
- Lokalizacja: Bronowice-Widok
- Polubił: 10 razy
- Otrzymał polubienie: 6 razy
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Dublowała, ale w zasadzie gdzie? Na Borku Fałęckim, Starowiślnej, czy w Tunelu KST
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot], Semrush [Bot], tramwajowy i 2 gości
