Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

- Linie, trasy, rozkłady
kucyk
Ekspert
Posty: 2574
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: kucyk » wczoraj, 16:48

Ja się jeszcze zastanawiam dlaczego zrobiono łuki w relacji Meissnera - Al. JP2 skoro żadna linia tak nie pojedzie? Spowalnianie tylko ruchu pozostałych linii tramwajowych na tym skrzyżowaniu. Wiem zaraz posypią się głosy, że dobrze bo w sytuacjach awaryjnych się przydadzą. Ok. Ale słyszeliśmy, że w obecnej sytuacji tory w kierunku ul. Lema nie są potrzebne a tu nagle inne szyny na łukach już są Ok chociaż również nie będą nikomu służyły. :shock:

judash
Ekspert
Posty: 822
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: judash » wczoraj, 16:51

Mogą służyć rezerwom wyjeżdżającym z Wieczystej

Ydhflx
Ekspert
Posty: 735
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Ydhflx » wczoraj, 17:26

kucyk pisze: wczoraj, 16:48 Ja się jeszcze zastanawiam dlaczego zrobiono łuki w relacji Meissnera - Al. JP2 skoro żadna linia tak nie pojedzie? Spowalnianie tylko ruchu pozostałych linii tramwajowych na tym skrzyżowaniu. Wiem zaraz posypią się głosy, że dobrze bo w sytuacjach awaryjnych się przydadzą. Ok. Ale słyszeliśmy, że w obecnej sytuacji tory w kierunku ul. Lema nie są potrzebne a tu nagle inne szyny na łukach już są Ok chociaż również nie będą nikomu służyły. :shock:
Niezawodność sieci. Bez tych łuków brak przejazdu na Mogilskiej spowodowałby odcięcie od Mogilskiego aż do Mistrzejowic. Tak to mogą sobie jeździć od obu stron do pętli przy Wieczystej i autobus zastępczy tylko Wieczysta-Mogilskie.

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 660
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Kowalik » wczoraj, 18:03

Ydhflx pisze: wczoraj, 17:26 Niezawodność sieci. Bez tych łuków brak przejazdu na Mogilskiej spowodowałby odcięcie od Mogilskiego aż do Mistrzejowic. Tak to mogą sobie jeździć od obu stron do pętli przy Wieczystej i autobus zastępczy tylko Wieczysta-Mogilskie.
Popieram. Jak nam się zepsuje wagon np. na Meissnera to zepchniemy go na Wieczystą, a tak to by musiał się w stronę Mogilskiego tarabanić. Poza tym dobrze, że są zabudowane. Przynajmniej nie powielimy błędów jak na Nowosądeckiej, gdzie łuki w stronę Bieżanowa nie były potrzebne. Jednak powstała TŁ, a łuków jak nie było tak dalej nie ma. Może się okazać za dwie dekady, że przez Meissnera dojedziemy do Górki Narodowej i byłoby zapotrzebowanie liniowe na tych łukach.

fysztof
Ekspert
Posty: 942
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: fysztof » wczoraj, 18:29

Zdecydowanie dobrze, że te łuki powstały. Jeden z nielicznych plusów i wyciągania wniosków z porażek przeszłości (brak takich łuków na Nowosądeckiej do dziś pokutuje).
Natomiast co do siatki - mam wrażenie że wariant jak w 2012 to i tak będzie sukces... RIO już się interesuje finansami miasta i realnością jego prognozy finansowej. Oszczędności trzeba szukać, a jak uczy doświadczenie nic tak dobrze ZTP nie wychodzi jak cięcia pod pretekstem zmian...
Swoją drogą super jest ten tekst:
Wiceprezydent Łukasz Sęk przekonywał z kolei, że miasto niczego nie ukrywało, a cała sytuacja jest „bardziej problemem komunikacyjnym niż próbą zatajenia dokumentów”.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 7146
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Kaszmir » wczoraj, 21:48

Co do łuków, przydadzą się też gdyby uruchamiano dodatkowe kursy tramwajowe do odwożenia pasażerów z Kraków Areny - część może ruszyć z pętli Wieczysta i pojechać Meissnera.

tomaszep42
Specjalista
Posty: 338
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: tomaszep42 » wczoraj, 21:58

Takie awaryjne łuki są bezwzględnie potrzebne - zatrzymanie na Mogilskiej nie może skutkować paraliżem całego ciągu. No, w sumie też w sytuacji takiej awarii będzie niezła wycieczka krajoznawcza - Meissnera- al JPII - Rondo Czyżyńskie - al. Pokoju - al. Powstania Warszawskiego - Rondo Mogilskie ;) Szkoda że przy okazji nie zrobiono jeszcze łuków w ul. Lema i przejazdu na wprost w relacji Meissnera - Lema - nawet ślepych...

Księżyc
Pasażer
Posty: 48
Rejestracja: 31 sty 2025, 20:34

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Księżyc » wczoraj, 22:05

Co myślicie o takim układzie:
LINIE TRAMWAJOWE DZIENNE:
1. bez zmian co 7,5 minuty
2. BOREK FAŁĘCKI - Kapelanka - Dietla - Starowiślna - Westerplatte - CMENTARZ RAKOWICKI co 15 minut
3. bez zmian; w sobotę i świata częstotliwość co 10 minut
4. BRONOWICE MAŁE - ... - ZAJEZDNIA NW. HUTA / WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE co 7,5 minuty ; w sobotę i święta co 10 minut
co drugi kurs skrócony do zajezdni
5.w dni powszednie w godzinach : 4:30 - 9:30 oraz 12:30 - 18:30 wszystkie kursy wydłużone do GÓRKA NARODOWA P+R ; kursuje co 15 minut
6. CICHY KĄCIK - Plac Wszystkich Świętych - Starowiślna - Wielicka - Nowosądecka - KURDWANÓW P+R co 15 minut
kursuje codziennie w godzinach: 4:30 - 23:00
7. GÓRKA NARODOWA P+R - jak linia 18 - Stradom - jak dotychczas linia 6 - MAŁY PŁASZÓW P+R co 7,5 minuty
kursuje codziennie w godzinach : 4:30 - 23:00
8. bez zmian co 7,5 minuty
9. trasa przez: Meissnera co 7,5 minuty nie tylko w szczycie.
10. bez zmian co 15 minut
11. DWORZEC TOWAROWY - Tunel - Rondo Grzegórzeckie - Al. Pokoju - Al. Jana Pawła II - Ptaszyckiego - BARDOSA
linia kursuje w dzień powszedni w godzinach : 5:00 - 20:30 co 15 minut,
w sobotę w godzinach : 7:00 - 20:30 co 20 minut
w święta w godzinach : 12:30 - 20:30 co 20 minut
12. dotychczasowa linia 52: trasa zmieniona przez: Meissnera co 7,5 minuty ; w sobotę i święta co 10 minut
13. bez zmian ; w dzień powszedni w godzinach szczytu zmniejszona częstotliwość kurowania do co 15 minut ( zmiana kontrowersyjna )
14. BRONOWICE - ... - Mikołajczyka - OS. PIASTÓW co 7,5 minuty
15. dotychczasowa linia 50 co drugi kurs po skróconej trasie do KURDWANÓW P+R , w godzinach szczytu kursuje tylko co 7,5 minuty ( zmiana
kontrowersyjna ), w sobotę i święta co 10 minut
16. CICHY KĄCIK - Podwale - Basztowa - Lubicz - Mogilska - Meissnera - Mistrzejowice - Al. Andersa - Al. Solidarności - PLESZÓW co 15 minut
17. bez zmian co 15 minut
18. bez zmian co 7,5 minuty
19. KURDWANÓW P+R - jak linia 50 - Rondo Mogilskie - Mogilska - Al. Jana Pawła II - RONDO HIPOKRATESA co 15 minut
kursuje codziennie w godzinach : 4:30 - 23:00
20. SALWATOR - Podwale - ... - MAŁY PŁASZÓW P+R co 7,5 minuty , w sobotę i święta co 10 minut
21. LINIA ZLIKWIDOWANA
22.bez zmian co 15 minut
23. CZERWONE MAKI P+R - jak linia 17 - Korona - jak linia 13 - NOWY BIEŻANÓW P+R
linia kursuje w dzień powszedni w godzinach: 5:00 - 20:30 co 15 minut
24. bez zmian co 15 minut

LINIE TRAMWAJOWE NOCNE:
Wszystkie linie tramwajowe kursują codziennie co 30 minut
62. kursuje przez : Rondo Mogilskie - Mogilska - Meissnera - Dobrego Pasterza - Bohomolca - Jancarza - Rondo Piastowskie
69. zmiana numeru na 63
64. BRONOWICE MAŁE - ... - Rondo Mogilskie - Rondo Grzegórzeckie - Al. Pokoju - Bieńczycka - Al. Andersa - Mikołajczyka - Jancarza -
- MISTRZEJOWICE
65. BOREK FAŁĘCKI - Kurdwanów P+R - Nowosądecka - Wielicka - Limanowskiego - Krakowska - Św. Gertrudy - Plac Wszystkich Św. - Podwale -
Długa - - Dworzec Towarowy - Pawia - TEATR SŁOWACKIEGO ( powrót: Basztowa - Podwale )
61. CZERWONE MAKI P+R - Brożka - Kalwaryjska - Limanowskiego - Starowiślna - Plac Wszystkich Św. - Podwale - Basztowa - Lubicz -
Rondo Mogilskie - Mogilska - Al. Jana Pawła II - Plac Centralny - Al. Andersa - Kocmyrzowska - WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE

LINIE AUTOBUSOWE NOCNE:
662, 664, 669 LINIE ZLIKWIDOWANE
610. kursuje przez: Hlaszki - Wysłouchów - Bojki - Stojałowskiego

LINIE AUTOBUSOWE DZIENNE:
124, 132, 149, 424, 442, 482 LINIE ZLIKWIDOWANE
123. MISTRZEJOWICE - Jancarza - Wawelska - Jancarza - Srebrnych Orłów - Mikołajczyka - Łopackiego - Szpital Rydygiera - Łopackiego - Obrońców
Krzyża - jak linia 163 - Klasztorna - ... - MAŁY PŁASZÓW P+R co 15 minut w szczycie co 20 poza szczytem
139. WIZJONERÓW - Wizjonerów - Armii Krajowej ( powrót : Armii Krajowej - Rondo Ofiar Katynia - Radzikowskiego - Wizjonerów ) - ... - KOMBINAT
141. AL.PRZYJAŹNI - Al. Przyjaźni - Boruty - Spiechowicza - Al. Jana Pawła II - Zachemskiego - Sieroszewskiego - Klasztorna - Podbipięty - Lesisko -
Podbipięty - Giedroycia - Igołomska - PRZYLASEK RUSIECKI
Linia kursuje co 30 minut w szczycie, poza szczytem oraz w sobotę i święta co 60 minut.
142. OS. NA STOKU - ... - Kocmyrzowska - Wańkowicza - Al. Solidarności - ... - Czyżyny Dworzec - jak linia 442 - PRĄDNIK CZERWONY / CMENTARZ
PRĄDNIK CZERWONY
Linia w godzinach szczytu kursuje co 15 minut poza szczytem co 20 minut
146. CZERWONE MAKI P+R - Grota - Roweckiego - Trasa Łagiewnicka - Witosa - Nowosądecka - Wielicka - Wolska - Na Kozłówce ( Powrót :
Na Kozłówce - Wlotowa - Wielicka ) - OS. NA KOZŁÓWCE
152. kursuje przez: Bora - Komorowskiego
163. MIEJSKIE CENTRUM OPIEKI - ... - Półłanki - po nowej trasie linii 123 - MISTRZEJOWICE
Linia kursuje co 15 minut w szczycie i co 20 poza szczytem
182. OS. NA STOKU - ... - Jancarza - Wawelska - Jancarza - MISTRZEJOWICE
linia kursuje co 15 minut w szczycie i co 20 poza szczytem
183. SIWKA - ... - Nowohucka - Al. Pokoju - Lema - Al. Jana Pawła II - Ułanów - Pilotów - jak linia 124 - Rondo Mogilskie - Lubomirskiego -
- Kalinowskiego tunel - Pawia - Aleje - CRACOVIA STADION
Linia kursuje w godzinach szczytu co 15 minut i co 20 minut poza szczytem
189. KOMBINAT - jak linia 132 - Mikołajczyka - Dunikowskiego - Al. Andersa - Bora - Komorowskiego - Młyńska - ... - NOWY KLEPARZ
Linia kursuje codziennie w godzinach : 4:30 - 23:30, w godzinach szczytu co 15 minut poza szczytem co 20 minut
193. kursuje przez: Obrońców Krzyża - Mościckiego - Wojciechowskiego - Struga - Orkana - Bulwarowa
Linia kursuje w godzinach szczytu co 15 minut poza godzinami szczytu co 20 minut
439. WIZJONERÓW - jak linia 139 - MISTRZEJOWICE
Linia kursuje w dzień powszedni w godzina: 5:00 - 20:30
502. PLAC CENTRALNY - Al. Andersa - ... - Piłsudskiego - jak linia 124 - OS. PODWAWELSKIE
511. WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE - Architektów - Poległych w Krzesławicach - ... - CHEŁMOŃSKIEGO PĘTLA
kursuje codziennie w godzinach: 4:30 - 23:00
Ostatnio zmieniony 13 lis 2025, 22:23 przez Księżyc, łącznie zmieniany 1 raz.

Kojak
Ekspert
Posty: 989
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Kojak » wczoraj, 22:14

Księżyc pisze: wczoraj, 22:05 Co myślicie o takim układzie:
SPAM względnie TROLLING.

Księżyc
Pasażer
Posty: 48
Rejestracja: 31 sty 2025, 20:34

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Księżyc » wczoraj, 23:07

Jeśli chodzi o linię nocną 62 w mojej propozycji chodziło mi o trasę linii 52 przez Meissnera oznaczoną jako 12.

canoe_bart
Znawca
Posty: 112
Rejestracja: 23 lis 2024, 14:48
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: canoe_bart » dzisiaj, 1:35

Bayer2003 pisze: wczoraj, 12:32 Istnieje przecież seria Alstom Flexity Classic z obrotowymi wózkami, chociaż niewiele miast decyduje się na jej wybór. W ostatnich latach były to chyba jedynie nieliczne miasta niemieckie.
Tyle, że Flexity Classic, jak i cała rodzina Flexity to wytwór śp. Bombardiera, który się specjalizował w konstrukcjach opartych na wózkach obrotowych, a Alstom przejął po nim całą serię wraz ze zdobytymi wcześniej zamówieniami. Domyślną serią w Alstomie pozostaje Citadis oparty na sztywnych, bezosiowych wozkach z niezależnie obracajacymi się kołami.
Bayer2003 pisze: wczoraj, 12:32 Za dwa miliardy złotych nie powinno się szukać kompromisów - wspomniany nasyp przy kościele z pewnością dałoby się nieco obciąć i zmieścić trochę większą pętlę. Z pewnością byłoby to kosztowne, jednak będziemy niestety mieli równie kosztowny bubel.
Co z tego, że obetniesz tam nasyp, jak zaraz wejdziesz w ul. Kolbego, która zapewnia dojazd do zabudowań kościelnych, a z drugiej strony musiałbyś robić łuk i relację skrętną z Jancarza o promieniu <18m, na który MPK w życiu się nie zgodzi. Nie można złapać wszystkich srok za ogony - papier wszystko przyjmie, jak to mówią. Poza tym, jak na obecnych torach ledwo wciśnięto perony długości Krakowiaków, to przy zachowaniu minimalnych wymagań związanych z geometrią posadowienie peronu długości 35m będzie cudem.
Bautosz pisze: wczoraj, 14:10 Nie zmienia to faktu, że pętla Mistrzejowice jest jaka jest i jest to kolejna błędnie zaprojektowana pętla zaraz po Małym Płaszowie i Czerwonych Makach. W przypadku np. wyłączenia na Os. Piastów (trwałego i w wyniku wypadku) ta część miasta może być w sporym kryzysie. Wystarczyłoby zaplanować dodatkowy tor. Żeby nie opisywać jak to ma wyglądać daje prosty obrazek.
Przydałby się dodatkowy peron końcowy gdyby któryś z torów był jeszcze zajmowany przez poprzednią brygadę, a co za tym idzie przystanek końcowy również.
Tylko, jak wspomniałem wyżej, trzeba by zrobić dwa ostre łuki o promieniach nieakceptowalnych dla MPK, a na dodatek obecne wytyczne Ministerstwa Infrastruktury wprost przewidują, że nie wolno robić peronów na łukach poziomych, a jeśli warunki terenowe na to faktycznie nie pozwalają, to w przypadku naszej pętli łuk, przy którym miałby znaleźć się przystanek warunkowy, musiałby mieć przynajmniej r=70 m.
Bayer2003 pisze: wczoraj, 12:32 Siatka, w której spada liczba linii względem stanu obecnego z pewnością nie jest przewymiarowana. W rzeczywistości to co zaproponował użytkownik Szymi oznaczałoby cięcia (na dodatek niezbyt przemyślane). No ale każdy widzi co chce widzieć.
Liczba linii nie jest odpowiednim wyznacznikiem jakości komunikacji miejskiej. Wrocław ma 24 linie tramwajowe w układzie stałym i wcale nie jest tam lepiej od tego, co jest domyślnie u nas - co z tego, że w centrum mamy tramwaj co parę minut, jak na nowo oddawane ciągi, które obsługują liczbę ludności zbliżoną do tego, co jest u nas np. na Górce Narodowej, wysyła się dwie linie z f-12/15. To tak jakby u nas wyrzucili na stałe połowę kursów 18 i 50. Za to Warszawa ma tych linii niewiele więcej, bo 26 linii w stałym układzie, ale jest zdecydowana różnica w wielkości pracy przewozowej. Przewijające się nieraz propozycje pod 290-300 brygad na obecnej sieci torowisk należy zdecydowanie traktować jako przewymiarowane, bo wtedy tracimy jakąkolwiek elastyczność w razie potencjalnych awarii taboru, zamknięć remontowych. Z drugiej strony zgoda, że poziom rzędu 270 brygad po otwarciu KST IV jest jak najbardziej pożądany, przy czym torowiska w centrum są faktycznie już na skraju przepustowości rozumianej w ten sposób, że wszelkie zmiany nie dezorganizują całkowicie funkcjonowania komunikacji miejskiej na tych odcinkach.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 1 gość