Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Aułrora
Ekspert
Posty: 502
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn
Polubił: 34 razy
Otrzymał  polubienie: 12 razy

Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza

Post autor: Aułrora » 13 gru 2025, 21:39

Trochę o temacie a trochę ogólnie.

Zgodzę się z wami, że są ważniejsze inwestycje niż ta. Jednakże trochę sprawdza się najczarniejszy scenariusz (który de facto był nieunikniony z powodu takiej a nie innej sytuacji finansowej, ale nadal będą mówić, że jest hossa):

- wstrzymanie inwestycji (t. Ciepłownicza, ul. Humboldta)
- anulowanie jakichkolwiek działań (np. Tramwaj na Os. Pod Fortem)
- podniesienie cen biletów (druga podwyżka w ciągu ostatnich 2 lat zmiany)
- SCT & zwiększenie cen w SPP

Obawiam się, że nie nadchodzi stagnacja, która będzie tylko opierała się na naprawie/odnowie dotychczasowych rozwiązań

Oby tylko TdM nie był ostatnią rozwojową inwestycją w Krakowie w ciągu kilku następnych lat, a ja tylko dramatyzuję :lol:
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 795
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów
Polubił: 22 razy
Otrzymał  polubienie: 26 razy

Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza

Post autor: kbieniu7 » 15 gru 2025, 10:54

obserwator pisze: 13 gru 2025, 11:43 Pełna zgoda, metro oraz Trasa Zwierzyniecka to z pewnością ważniejsze inwestycje. Natomiast jeżeli miasto chce poprawić komunikację północ-południe po wschodniej stronie miasta to uważam że powinno się rozbudować cały ciąg Łagiewniki - Rondo 308 Dywizjonu o linię tramwajową lub chociaż buspas. Szkoda tylko że miasto nie ma w planach takich inwestycji. Niestety również zabudowa zbliża się bardzo blisko jezdni (np. aktualnie budowany biurowiec w Łagiewnikach), wygląda zatem że nie ma w planach nawet zabezpieczenia terenu.
Też tak uważam, nie tylko zresztą ja. I próbujemy coś z tym działać, przynajmniej dla Nowohuckiej i Powstańców Wlkp. Nie musi to być na całej długości, ale na newralgicznych odcinkach dałoby się sporo urwać. W miejskich jednostkach jest poparcie dla takiego rozwiązania, ale niestety nie udaje się wciąż wpisać zadań do WPFu.

Jeśli więc popieracie budowę buspasa na Nowohuckiej, to zachęcam do wysłania maila w tej sprawie. Może być do miejskich jednostek, ale najlepiej do radnych miejskich (ew. dzielnicowych) i prezydenta, że w kontekście odległej perspektywy Trasy Ciepłowniczej, ciąg Łagiewniki - Rondo 308 Dywizjonu należy rozbudować o buspas.

Awatar użytkownika
Aułrora
Ekspert
Posty: 502
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn
Polubił: 34 razy
Otrzymał  polubienie: 12 razy

Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza

Post autor: Aułrora » 15 gru 2025, 17:39

kbieniu7 pisze: 15 gru 2025, 10:54 Też tak uważam, nie tylko zresztą ja. I próbujemy coś z tym działać, przynajmniej dla Nowohuckiej i Powstańców Wlkp. Nie musi to być na całej długości, ale na newralgicznych odcinkach dałoby się sporo urwać. W miejskich jednostkach jest poparcie dla takiego rozwiązania, ale niestety nie udaje się wciąż wpisać zadań do WPFu.

Jeśli więc popieracie budowę buspasa na Nowohuckiej, to zachęcam do wysłania maila w tej sprawie. Może być do miejskich jednostek, ale najlepiej do radnych miejskich (ew. dzielnicowych) i prezydenta, że w kontekście odległej perspektywy Trasy Ciepłowniczej, ciąg Łagiewniki - Rondo 308 Dywizjonu należy rozbudować o buspas.
Nie wiem czy kiedyś tą propozycję na tapet wystawiałeś.

Czy nie można by było (kosztownie, ale skutecznie i z pożytkiem dla każdego) pod koleją zrobić tunel/e dla pieszych i rowerów, tak aby odsunąć ludzi od ruchliwej jezdni przy okazji od przystanku Podgórze SKA - Kuklińskiego w miejscu dawnego chodnika wytyczyć buspas? Wtedy Cały ten odcinek w stronę Huty jest na swoim pasie bez kosztów dla pozostałych pasów.

A tutaj taka kura-pazurem zrobiona koncepcja jakby to mogło wyglądać:
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Obrazek
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 795
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów
Polubił: 22 razy
Otrzymał  polubienie: 26 razy

Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza

Post autor: kbieniu7 » 15 gru 2025, 18:11

Aułrora pisze: 15 gru 2025, 17:39 Nie wiem czy kiedyś tą propozycję na tapet wystawiałeś.

Czy nie można by było (kosztownie, ale skutecznie i z pożytkiem dla każdego) pod koleją zrobić tunel/e dla pieszych i rowerów, tak aby odsunąć ludzi od ruchliwej jezdni przy okazji od przystanku Podgórze SKA - Kuklińskiego w miejscu dawnego chodnika wytyczyć buspas? Wtedy Cały ten odcinek w stronę Huty jest na swoim pasie bez kosztów dla pozostałych pasów.

A tutaj taka kura-pazurem zrobiona koncepcja jakby to mogło wyglądać:
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Obrazek
Dokładnie coś takiego proponowałem, great minds thinks alike ;) Pisałem na Kraboku 2 lata temu:

https://krabok.wordpress.com/2023/07/01 ... zytelnika/

Byłoby to super rozwiązanie, bo z jednego z najgorszych miejsc dla KMK, autobusy by jechały prawie bezkolizyjnie aż do śluzy autobusowej przed Kuklińskiego. Zgłaszałem też do miejskich jednostek, ale stwierdzili, że słabo wychodził stosunek kosztów do korzyści. Niemniej, może kiedyś by się jeszcze udało przepchać temat, podpinając jeszcze pod rowery (które zdaje się w UMK teraz mają lepsze plecy i zainteresowanie urzędu niż komunikacja miejska...). Jeśli się Wam podoba, to zachęcam mocno do wysyłania takich wniosków do ZTP, ZDMK, Rad Dzielnic, Radnych Miejskich i Prezydenta.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości